Login:    Hasło:
Rejestracja  Przypomnienie hasła  
W
I
Ę
C
E
J

«

N
E
W
S
Ó
W
Garage Inc. - recenzja
dodane 14.02.2012 17:45:52 przez: ToMek
wyświetleń: 1200
Jakiś czas temu dość pokrętną zapowiedź nowego komiksu Demon Knights opublikowała witryna popmatters.com, wplatając w nią mini recenzję Garage Inc. Poniżej tłumaczenie, przygotowane przez Grześka, autor blogu KMF, o którym wspominaliśmy tutaj.



Garage Inc. nie był łatwym albumem. To nie był sposób, w jaki metal powinien działać, to nie trafia do fanów. Zapytaj jakiegokolwiek krytyka a opinia będzie jasna: Metallica podąża złą drogą od czasów Czarnego Albumu. Co mogło ich opętać by wydać metalowy album, który nie trafia do fanów metalu? W tym leży dziwna elastyczność Metalliki. To jest powód dla którego twój sąsiad słyszał o Metallice, nie wiedząc nic o Trivium. Dlatego, kupuje się Ferrari, nawet bez jazdy próbnej, dlatego też kupuje się iPhone`a a nie smartphone`a.

W kulturze określonej niczym więcej niż polaryzacją między sprzedażą a autentycznością, Metallica po prostu zniszczyła oczekiwania. Czarny Album pokazał, że mogą wydać album metalowy, który przemówi do odbiorcy z głównego nurtu, przyzwyczajonego do popowej wrażliwości. Czarny Album pracował i zdezawuował oczekiwania, które wpajał nam biznes muzyczny w latach osiemdziesiątych XX wieku. Dlatego też mogliśmy mieć autentyczny metalowy album, który zwrócił się w stronę masowego odbiorcy, a nie był kojarzony z komercją.



[...]

Garage Inc miał być albumem-powrotem. Nie w sensie, że Metallica w ostatnim czasie odeszła w zapomnienie. I nie w sensie, że się zestarzeli i ustawili się na swój sposób. Bardziej chodziło o dobry PR, który był im potrzebny. Ale dopiero zagrzebany głęboko na pierwszym dysku - „Whiskey in the jar”, jest jedynym utworem, który niesie tradycję zapoczątkowaną na Czarnym Albumie. Jest to wrażliwość metalu, nakładana na coś zupełnie innego. „Tak należy rozumieć metal”, zdaje się nam mówić zespół. „To jest brutalne jak nic dotąd, to jest metalowe jak nic dotąd i przynależy do tradycji”. Tak metalowo powinno brzmieć Thin Lizzy.

Garage Inc odpowiada na problem, który pojawia się u Woody`ego Allena. Są to rzeczy, które decydujemy się wybrać z pewnością. Ale jak możemy zaaranżować spotkanie się z rzeczami spoza naszego kręgu? Garage Inc otwiera się na świat Boba Segera i Blue Öyster Cult, Diamond Head i Lynyrd Skynyrd. Są to zespoły i wykonawcy, którzy nie są częściom edukacji każdego metalowca (metalhead).



Grzegorz
Overkill.pl



Waszym zdaniem
komentarzy: 30
Nick:      rejestracja
kolor: Regulamin
(Met-Het)
18.02.2012 11:43:19
O  IP: 91.228.88.229
Zatem w poniedziałek będzie skan na e-mail "aeromet"
ToMek
17.02.2012 13:24:05
O  IP: 217.74.68.2
ja również, celem wrzucenia na strone dla wszystkich ;) aeromet@wp.pl
rav73
17.02.2012 13:10:34
O  IP: 194.30.179.208
(Met-Het)
Ja bym bardzo chętnie spojrzał na to, więc gdybyś mógł...
być może odblokują mi się jeszcze jakieś wspomnienia, które siedzą sobie gdzieś w mojej przestrzeni międzyusznej ;))))
jakby co :j.rawa@o2.pl
(Met-Het)
17.02.2012 08:29:27
O  IP: 195.225.247.94
Ja mam te papiery, ale - i tu się prosze skupić moi drodzy równolatkowie ('74 i am) - z magazynu MetalmaniA'87. To był taki niskonakładowy periodyk tylko na Metalmanię. To jest Panowie biały kruk. Jeśli będzie zapotrzebowanie - proszę o info a prześlę skany.
rav73
16.02.2012 14:14:50
O  IP: 194.30.179.208
MaciekP
grzebiesz w bombie brachu...;)))))))))))

MaciekP
16.02.2012 12:29:11
O  IP: 195.245.68.124
Gówniarz z 74 pozdrawia starych pryków :D
rav73
15.02.2012 15:33:55
O  IP: 194.30.179.208
sorki za wpisy nie na temat...właśnie ogarnąłem, że właściwie wszystko jest w zakładce Metallica w Polsce...
;)))
rav73
15.02.2012 14:25:49
O  IP: 194.30.179.208
taaaa...'73 to dobry rocznik :))))))))))))))))))
rav73
15.02.2012 14:13:17
O  IP: 194.30.179.208
Pior:
oczywiście: Jason!
jest prawie takie samo zdjęcie na overkillu( Metallica w Polsce - 1987),tylko fota była centralnie z przodu i w kolorze ! \m/
Pior
15.02.2012 14:11:16
O  IP: 80.50.4.62
rav73
To był plakat z Magazynu Muzycznego, przesyłałem go ToMkowi i jest gdzies na tej stronie wstawiony. Takich kapsli tez miałem mnóstwo, fajne to było i bluzy z wycieru z tapetami hehehhehe
Jeśli rav73 to też rocznik to pozdrawiam - równiez z 73.
rav73
15.02.2012 13:58:08
O  IP: 194.30.179.208
Pior : hmm...musisz mieć rację bo dopiero skojarzyło mi się, że plakat był mniejszych rozmiarów niż te z dodatku DL.
Nie mam go niestety ...padł na robocie wisząc tyle lat temu na ścianie :(
To była fotka koncertowa : na środku stał Het z białym explorerem , bez koszulki , z czarnymi frotkami na rekach , z jednej strony Kirk , z drugiej (ale k...a wstyd, nie pamiętam :chyba już Jason)a w tle na górze rzędy świateł i napis Metallica (wersja z MoP)...miałem nawet taki sam kapsel na jeansowej katanie w klapie ! (ostatnio znalazłem stary kapsel Slayera z Kerry'm kiedy ten był jeszcze piękny , szczupły i z włosami ):)))))))))))
ToMek
15.02.2012 12:49:23
O  IP: 217.74.68.2
Się poprawiło, dzięki!
Robson
15.02.2012 12:39:10
O  IP: 164.127.166.22
Się porawi na Blue Öyster Cult :)
Calbarro
15.02.2012 11:35:57
O  IP: 82.145.209.27
Blue Olster Club? Coś dziwna ta nazwa :)
Sprzeciw
15.02.2012 11:30:09
O  IP: 145.237.95.109
był jeszcze Non Stop... każde zdjecie na słabej jakości papierze, kazdy najdrobniejszy artykulik, a już nieco później, po Master, tysieczny raz przegrywana kopia na taśmie video, Cliff em all, były na wagę złota. Kto coś posiadł był szefunciem, a reszta kumpli mogła posiedzieć, posłuchać, byle nie dotykać ;-D .Piękne czasy, bo sentymentalne spojrzenie w przeszłość się włacza, inaczej się szanowało co się miało...Teraz Internet i masz aż za dużo..
Veel
15.02.2012 11:24:55
O  IP: 83.238.128.138
Zupelnie nie widze sie z taka recenzja. Poniewaz Garage Inc. byl zwyczajnym albumem coverow. Wiec to cale pitolenie o d... rozbic. Moze chlopaki wydali po prostu kawalki ktore im sie podobaja ?

Prawdziwe i swiadome "powracanie" to ja widze na DM. St. to byla klapa, zesol prawie sie rozpadl. Ewidetnie i specjalnie "wrocili do korzeni" aby zrobic "metalicowy" album.

Holden - zgodze sie z Toba, tez uwazam ze redakcja idze na "ilosc" cos na zasadzie polityki "kazdego dnia MUSI sie pojawic jakis news" ;) czesto nie przeklada sie to na jakosc i niowsy sa czeso o "d... Maryny".

"Zgadzam się z wami w 100%:] Nikt nie każe na siłę czytać/oglądać/słuchać/itp newsów umieszczonych na overkillu"

I tak i nie. Mozna nie czytac newsow, jednak pominie sie tez te cieakwe. Nie da sie dokonac selekcji niusa na fajny albo bee az sie nie przeczyta. Wiec trzeba przegladac wszystkie :>

Pior
15.02.2012 10:51:48
O  IP: 80.50.4.62
rav73
ja tez stałem po "dziennik ludowy" i miałem każdy ale plakatu metallicy z koncertu raczej tam nie było. Pierwsze plakaty i to z koncertu z polski dopiero byly w Magazynie Muzycznym i Na przełaj a jeśli się mylę to bardzo bym chciał zobaczyc ten plakat jeśli go posiadasz.
Fakt........czasy były piękne i "to se ne wrati" jak mawiają starożytni czesi
(Met-Het)
15.02.2012 09:26:43
O  IP: 195.225.247.94
w "Razem" z tyłu było plakat w środku, czasem w "świecie młodych" wreszcie w "Dzienniku Ludowym" rzeczywiście. Do tej pory to trzymam... Nikt w kiosku nie pokazał co jest w środku - zakup, a potem najczęściej do śmieci... Fajne czasy...
slayter
15.02.2012 09:22:34
O  IP: 194.145.204.130
Cały pokój miałem obklejony wycinkami zdjęć i plakatami z takich popcornów, bravów itp.
A potem pojawił się Metal Hammer...i bieganie po co miesiąc po całym mieście żeby zdobyć egzemplarz.
Odnośnie tematu - im więcej informacji tym lepiej. Zawsze ktoś znajdzie coś dla siebie, chociaż akurat w tym przypadku autor (nie tłumacz) próbuje zabłysnąć elokwencją zupełnie bezskutecznie i truje jak potłuczony :)
rav73
15.02.2012 09:12:07
O  IP: 194.30.179.208
...a Garage jest dla mnie ok.
rav73
15.02.2012 07:19:10
O  IP: 87.206.54.186
NIKT:
Mnie za to zapadło w pamięć stanie w sobotę rano w kolejce pod kioskiem ruchu i czekanie na "Dziennik Ludowy" bo w nim były plakaty zespołów (różnych):))))
czasem trafiłem na Limahla czy Samanthę Fox ale i piękny plakat koncertowy Metalliki , albo ...Europe.......;))))
a! i jeszcze na ostatnich stronach :Przekroju" coś z branży się pojawiało czasem :))))))
to były czasy...ehhh...
xaphon
15.02.2012 01:32:49
O  IP: 91.220.17.76
Osobiście odpowiada mi forma podawania newsów przez Overkill, gdyż dla każdego coś miłego :P są wiadomości a'la metallica.com i jest spora ilość różnych ciekawostek mniej lub bardziej związanych z Metallica, z których bądź co bądź idzie sie dowiedziec rzeczy o których nigdy wczesniej się nie słyszało. Każdy czyta to co chce, a wybór jest duzy. Mnie np. zainteresowały ostatnie artykuły na temat samochodów Jamesa :D traktuję to jako ciekawostkę i tyle. Uważam, że gdyby były tu tylko same najnowsze wiadomości jak na oficjalnej stronie zespołu, było by poprostu nudno :P
George
15.02.2012 01:24:21
O  IP: 82.139.177.244
@NIKT&TOMEK
Zgadzam się z wami w 100%:] Nikt nie każe na siłę czytać/oglądać/słuchać/itp newsów umieszczonych na overkillu. To jest właśnie piękne. Ktoś przedstawia Ci mnóstwo newsów a Ty wybierasz tylko te, które Cię interesują. Wolność pełną gębą:] Dla każdego coś innego:] Widzisz tytuł - nie podoba Ci się - nie czytaj. Podoba się tytuł - czytaj i ciesz się iż ktoś to umieścił.

Tylko proszę o jedno. Zmieńcie w ostatnim zdaniu z błąd z tą "częścią" :]
NIKT
15.02.2012 00:05:19
O  IP: 81.190.102.190
Pamiętacie jak to było na początku lat '90? Kupowało się każde pismo typu BRAVO, POPCORN na okładce którego było napisane METALLICA:) Ileż w tedy dało by się za taką mnogość wiadomości i nie tylko wiadomości na co dzień z obozu METALLIKI. Wstyd się było przyznać że się kupowało BRAVO ale jednak się kupowało:))
Zbyt dobrze to pamiętam by wybrzydzać. Uważam że wystarczy czytać tylko to co nas interesuje a resztę pozostawić dla innych. Nie ma w tym nic złego że ludzie jednak robią coś w wolnym czasie dla innych.
ToMek
14.02.2012 23:23:36
O  IP: 91.150.221.10
Holden , zgadzam się, powinniśmy publikować newsy które sa newsami i wlasnie sie ukazały. i takie publikujemy nie opuszczając zadnego. ALE szukajac newsów napotykam na bardzo wiele innych materiałów, ktore proszę, aby ktoś w miare możliwości i wolnego czasu przetłumaczył. powyższy tekst tak naprawde miał kilka innych akapitów, ktore usunąłem, bo orygnał to nie tylko ta krótka mini recenzja garage, ale duzo wiecej tekstu, m.in. woody allena i coś o komiksie. było to jednak na tyle nie powiazane i zagmatwane, ze zdecydowałem to usunąc.

ale do sedna. wychodze z załozenia, moze błednego, ze jesli coś znalazłem, a ktoś zdecyduje sie przetłumaczyć i zając kilka chwil osobom to czytającym to dlaczego mam tego nie wrzucic? dla jednym wartość takich newsów jest watpliwa, dla innych jest to coś do poczytania na wieczór. prawo wyboru. mozemy publikowac newsy jak metallica.com, czyli tylko te najwazniejsze i pewnie tak bedzie kiedys kiedy przestanie sie nam chciec to prowadzić, albo nie tyle chciec co przestaniemy miec czas na to. póki jednak czas mamy, to wrzucamy co znajdujemy.

inny rodzaj newsów - cały black album live - Stylo wymyślił serię i podsyła kazdy album, ba, zainspirował np. Kacpra, który robi to samo i ktory też podsyła. Overkill od zawsze był stroną otwartą, na której nie ma odgórnego gremium decydującego o tym jakie newsy mają być wrzucane. mam artykuł, wrzucam (i tak w zamrazarce czeka kilka od naprawde bardzo dawna).

wiec - poki mozemy i nam sie chce, to wrzucamy. kilka dni temu dostałem zajebisty projekt w pracy i już wiem, ze czeka mnie sporo wyjazdów i nie lada wyzwanie, wiec pewnie i czestotliwośc newsów sie zmniejszy... mam nadzieję na jakiś czas tylko :P

peace, widzimy się na bemowie i dobrze bawimy na metallice, a tu na stronie przygotowujmy sie do tego :)


acha, ni eodbieram zadnych takie wpisów jako atak na moja osobę, kazde zdanie jest dla mnie cenne.g
Gladus
14.02.2012 23:09:27
O  IP: 95.160.141.91
Holden ma trochę racji, chodź nie mam nic do tego żeby jakieś konkretne recenzje tu umieszczać ale ta powyższa to za konkretna nie jest..Jeśli to wgl recenzją można nazwać. Dla mnie overkill jest najczęściej odwiedzanym i lubianym prze ze mnie portalem, i tych niektórych pierdołowatych rzeczy mogło by se tuta darować ;)
Holden
14.02.2012 21:21:55
O  IP: 62.21.93.174
Od dłuższego czasu zbieram się żeby napisać kilka słów wyrażając swoją opinie na temat polityki newsowej na naszym 'Tallikowym portalu. Doceniam pracę i wkład całej załogi portalu w informowaniu polskich fanów Metalliki o wszystkim co związane z życiem i twórczością zespołu. Od jakiegoś czasu jednak daje się zauważyć, jakby to powiedzieć: wątpliwą wartość newsów prezentowanych w głównej newsowej rubryce. Czy rzeczywiście newsami powinny być wpisy na temat "całości scoverowania np Black Albumu", czy też recenzje płyt sprzed 15 lat? Rozumiem że redakcja dba o wysoką częstotliwość ukazywania się nowych materiałów, ale myślę,że nie powinno odbywać się to kosztem jakości tych wpisów. Overkill.pl jako oficjalny chapter powinien skupić się publikowaniu przede wszystkim wiarygodnych, rzetelnych i oficjalnych wiadomości ze metallikowego świata mających określone znaczenie w karierze zespołu.(nagrywanie, nowe wydawnictwa, koncerty, trasy,bieżące artykuły itp.)
Podkreślam, że to tylko moja subiektywna opinia, proszę nie odbierać tego jako głosu pustej krytyki neo-narzekacza.
dave
14.02.2012 18:46:41
O  IP: 85.222.113.153
ale recenzja... są rozne utwory i pod koniec płyty jest Whiskey- koniec recenzji.bomba
Marios
14.02.2012 18:11:13
O  IP: 89.151.18.192
To rzecz zdecydowanie dla starych fanów. Według mnie głównym elementem Garage była płyta nr 2. Zbiór wszystkich nagrań pobocznych upychanych wcześniej na singlach. Rok 1998 to też przecież wycofanie z oficjalnej sprzedaży EPki Garage Days. Szukanie singli stało się męczące. Pamiętajmy, że w 1998 roku nie było chomików i innych torrentów. Czternaście lat temu szukanie ulubionej muzyki było na prawdę czasochłonne. Dysk 1 chyba został nagrany "przy okazji".
ToMek
14.02.2012 17:48:43
O  IP: 217.74.68.2
Pytanie na popoludnie - pod koniec lat 99 Garage był checia przypodobania się starym fanom, którym load i relod zdecydowanie sie nie podobały czy kolejnym krokiem w pop-kulture przyblizając metal zwyklym zjadaczom chleba?

dzięki Grzegorz za tłumaczenie !!
OVERKILL.pl © 2000 - 2012
KOD: Marcin Nowak