Fastnews
Sprzęt - Kirk Hammett
ESP KH-1 Jest to pierwsza gitara sygnowana nazwiskiem Hammetta, przeważnie jest strojona do D. Kształt - Flaying V Korpus - Mahoń Kolor - Czarny z białą maskownicą Podstrunnica - Palisander Progi - 22 eXtra Jumbo Oznaczenia progów - Tańczące diabełki Przystawka - EMG 81 Potencjometr -Volume Mostek - Floyd Rose Można ją zobaczyć live - Live Shit: San Diego, w piosence "Last Caress" Pierwszy raz użyta live - Na gigach promujących "Black Album"
ESP KH-2 Vintage - Skull & Crossbones II Kształt - M-II Konstrukcja - Neck Thru Body Skala - 25,5 Cala Korpus - Olcha Kolor - Czarny Gryf - Mahoń Podstrunnica - Palisander Progi - 24 eXtra Jumbo Oznaczenia progów - Czaszki i skrzyżowane kości (Czaszki można oglądać w pionie gdy gitara jest w poziomie - w trakcie gry) Przystawki - 2 x EMG 81 Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone Mostek - Floyd Rose Dodatki/naklejki - Czerwona naklejka z napisem "Caution Hot" za mostkiem, napis "Kirk's Guitar" nad przetwornikami Można ją zobaczyć live - "Live Shit: San Diego", w piosence "Harvester of Sorrow" Pierwszy raz użyta live - Na gigach promujących "Black Album"
ESP KH-2 - Ouija Można zobaczyć wiele różnych modeli tej gitary, ja natknąłem się na "Ouije" z czaszkami na gryfie jak w przypadku KH-2 Vintage i dwa modele z półksiężycami i gwiazdami tyle że w pierwszym wypadku półksiężyce były zwrócone w stronę mostka, a w drugim w stronę główki. Są również modele o konstrukcji bolt-on jak i neck thru body, te pierwsze można spotkać zarówno z czaszkami jak i półksiężycami, natomiast drugie tylko z półksiężycami. Na korpusie jest namalowany motyw z deski "Ouija" poprzez którą duchy porozumiewają się z osobami przeprowadzającymi seanse spirytystyczne. Kształt - M-II Konstrukcja - Neck Thru Body / Bolt-on Skala - 25,5 Cala Korpus - Olcha Kolor - Czarny Gryf - Mahoń Podstrunnica - Palisander Progi - 24 eXtra Jumbo Oznaczenia progów - półksiężyce i gwiazdy na progach 1, 3, 5, 7, 9; gwiazdy na progach 12, 15, 17, 19, 21 i 24. Przystawki - 2 x EMG 81 Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone Mostek - Floyd Rose Dodatki/naklejki - "Ouija board" Można ją zobaczyć live - "Live Shit: San Diego", w piosence "Harvester of Sorrow" Pierwszy raz użyta live - Na gigach promujących "Black Album"

ESP KH-2 - Boris Karloff Mummy graphic Podobno ulubiona gitara Kirka, o czym świadczy to, że Hammett zarezerwował sobie prawo do grafiki znajdującej się na niej. Kształt - M-II Konstrukcja - Neck Thru Body Skala - 25,5 Cala Korpus - Olcha Kolor - Korpus gitary przedstawia różne części plakatu promującego film "The Mummy" z Boris'em Karloff'em w roli tytułowej. Gryf - Mahoń Podstrunnica - Palisander Progi - 24 eXtra Jumbo Oznaczenia progów - The Eye of Horus Przystawki - 2 x EMG 81 Potencjometry - 2 x Volume Mostek - Floyd Rose Dodatki/naklejki - brak Można ją zobaczyć live - "Cunning Stunts", "S&M" Pierwszy raz użyta live - Na gigach promujących "Load"
ESP KH-2 - Dracula graphic Kształt - M-II Konstrukcja - Neck Thru Body Skala - 25,5 Cala Korpus - Olcha Kolor - Na korpusie grafika animowanego Drakuli. Gryf - Mahoń Podstrunnica - Palisander Progi - 24 eXtra Jumbo Oznaczenia progów - Krzyze (jak w Gibsonie SG Tonnego Iommi z Black Sabbath) Przystawki - 2 x EMG 81 Potencjometry - 2 x Volume Mostek - Floyd Rose Dodatki/naklejki - brak
ESP KH-3 - Pushead Spider graphic Kształt - Les Paul Junior Konstrukcja - Neck Thru Body Skala - 25,5 Cala Korpus - Olcha Kolor - Czarny Gryf - Mahoń Podstrunnica - Palisander Progi - 24 eXtra Jumbo Oznaczenia progów - pająki na progach:1, 3, 5, 7 i 9 oraz czaszki z piszczelami na progach: 12, 15, 17, 19, 21 i 21 Przystawki - 2 x EMG 81 Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone Mostek - Floyd Rose Dodatki/naklejki - Grafika przedstawiająca pająka autorstwa Pushhead'a za mostkiem, a diabełek z cygarem prawym górnym rogu korpusu i pochylona trzynastka nad potencjometrami. Można ją zobaczyć live - Live Shit: San Diego w piosence "Enter Sandman" i "Whiskey in the Jar" video. Pierwszy raz użyta live - Na gigach promujących "Black Album"
ESP KH-4 - F**k You Kirk używa tej gitary do nagrywania w studiu razem z jego Roland VG-8 midi processor. Dlaczego nie używa jej na scenie? Ponieważ jest zdecydowanie cięższa od innych jego gitar. Kształt - M-II Konstrukcja - Neck Thru Body Skala - 25,5 Cala Korpus - Olcha Kolor - Czarny z perłową maskownicą Gryf - Mahoń Podstrunnica - Palisander Progi - 24 eXtra Jumbo Oznaczenia progów - Kropki i na 12 progu napis "F**K YOU" Przystawki - EMG 81 i EMG 89 Potencjometry - 2 x Volume Mostek - Floyd Rose Dodatki/naklejki - brak
ESP WaveCaster - Wave Machine Wykonana z akrylu (większa płyta pleksi), wypełniona niebieskim płynem identycznym z tym który jest używany w popularnych "Lava" lampach. Kirk tylko raz użył jej na żywo, do wykonania piosenki "Am I Evil" na Cunning Stunts. Kształt - Telecaster Konstrukcja - Bolt-on Korpus - Plexi Podstrunnica - Palisander Oznaczenia progów - tańczące diabełki Przystawka - EMG 81 Potencjometr - Volume Można ją zobaczyć live - "Cunning Stunts" w piosence "Am I Evil"
ESP Frankenstein Grafika na korpusie przedstawia Boris'a Karloff'a jako Frankenstein'a. Oczy Frankenstein'a są podświetlone czerwonymi, bardzo jasnymi diodami LED. Kształt - M-II Konstrukcja - Neck Thru Body Skala - 25,5 Cala Korpus - Olcha Kolor - Czarny Gryf - Mahoń Podstrunnica - Palisander Progi - 24 eXtra Jumbo Oznaczenia progów - Napis "WARNING! THE MONSTER IS LOOSE!" Przystawki - 2 x EMG 81 Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone Mostek - Tune-O-Matic Dodatki/naklejki - Oznaczenia progów na boku podstrunnicy podświetlane są na zielono. Pierwszy raz użyta live - "Summer Sanitarium Tour (2000)"
LTD - Smash guitar Jest to gitara którą Kirk rozwala w trakcie Cunning Stunts. Kształt - M-II Kolor - Czarny Oznaczenia progów - Kropki Przystawki - Seymour duncan humbucker (Mostek), single coil (Gryf) Potencjometry - 1 x Volume, 1 x Tone Mostek - Floyd Rose Dodatki/naklejki - brak Można ją zobaczyć live - "Cunning Stunts"
ESP Eclipse Jest to gitara bardzo podobna do KH-3 lecz różni sie od niej mostkiem i tym że nie ma żadnych grafik na korpusie. Jest strojona do D. Kształt - Les Paul Junior Konstrukcja - Neck Thru Body Skala - 25,5 Cala Korpus - Olcha Kolor - Czarny Gryf - Mahoń Podstrunnica - Palisander Progi - 24 eXtra Jumbo Oznaczenia progów - pająki na progach:1, 3, 5, 7 i 9 oraz czaszki z piszczelami na progach: 12, 15, 17, 19, 21 i 21 Przystawki - 2 x EMG 81 Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone Mostek - Tune-o-matic Dodatki/naklejki - Brak Można ją zobaczyć live - "MTV's: Metallica at Roseland Ballroom" w piosence "The Small Hours"
ESP Semi-Acoustic Eclipse Kształt - Les Paul Konstrukcja - Hollow Body Korpus - Mahoń z przednią płytą z klonu Kolor - Czerwony Podstrunnica - Palisander Progi - 22 eXtra Jumbo Oznaczenia progów - kropki Przystawka - Piezoelektryczna z aktywnym Equalizerem Potencjometry -1 x Volume Mostek - Tune-o-matic
Dan Electro U2 Kolor - Czarny z białą maskownicą Można ją zobaczyć live - Teledysk "The Unforgiven II"
Fender Stratocaster - cream Kształt - Stratocaster Konstrukcja - Bolt-on Kolor - Kremowy z białą maskownicą Podstrunnica - Palisander Oznaczenia progów - Kropki Przystawki - 3 x Fender Lace Sensor pickups Potencjometry - 1 x Volume, 2 x Tone Mostek - Fender tremolo Dodatki/naklejki - Brak Można ją zobaczyć live - "Live Shit: San Diego" w piosence "The Unforgiven" Ostatni raz użyta live - na gigach promujących "Black Album"
Fernandes - Stratocaster Kształt - Stratocaster Konstrukcja - Bolt-on Kolor - Czarny z białą maskownicą Przystawki - 3 x Single Mostek - Floyd Rose Potencjometry - 1 x Volume, 2 x Tone Dodatki - Nieznana grafika poniżej mostka Można ją zobaczyć live - "Cliff'Em All" w piosence "The Four Horsemen" Ostatnio użyta live - Na gigach promujących "Master Of Puppets"
Gibson Flying V #1 - black Tej gitary Kirk najczęściej używał przy nagrywaniu pierwszych czterech albumów. Kształt - Flying V Konstrukcja - Set Neck Kolor - Czarny z białą maskownicą Przystawki - 2 x EMG 81 (zamontowane w 1987) Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone Można ja zobaczyć live - "Cliff'Em All" pomiędzy piosenkami "No Remorse" i "Metal Militia" Ostatnio użyta live - na gigach promujących "Master Of Puppets"
Gibson Flying V #2 - red Kształt - Flying V Konstrukcja - Set Neck Kolor - Czerwony z białą maskownicą Przystawki - 1 x Seymour Duncan, druga przystawka została zaklejona Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone Ostatnio użyta live - na gigach promujących "Kill'Em All"
* nie jest to dokładnie ta sama gitara
Gibson Flying V #3 - black Kształt - Flying V Konstrukcja - Set Neck Kolor - Czarny z białą maskownicą Przystawki - 2 x Gibson PAF Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone Można ja zobaczyć live - "Live Shit: San Diego" w piosence "Fade To Black" Używana live tylko - na gigach promujących "Black Album"
Gibson Les Paul Custom - black Kształt - Les Paul Konstrukcja - Set Neck Kolor - Czarny z białym bindingiem Mostek - Tune-o-matic Przystawki - 2 x EMG 81 Potencjometry - 2 x Volume, 2 x Tone Można ja zobaczyć live - "Live Shit: Seattle" w piosence "Welcome Home (Sanitarium)", "Cunning Stunts" w piosence "Guitar/Bass doodle"
Gibson Les Paul Standard - cherry burst Kształt - Les Paul Konstrukcja - Set Neck Kolor - See-thru Red Mostek - Tune-o-matic Przystawki - 2 x Gibson PAF Potencjometry - 2 x Volume, 2 x Tone Można ją zobaczyć live - Teledysk "The Memory Remains"
Jackson Randy Rhodes Custom Kirk odebrał tą gitarę w czasie gdy byli w trasie, musiał tylko odczekać 2 godziny żeby klej wyschnął i żeby została nastrojona. Po trasie promującej "...And Justice For All" gitara najczęściej była strojona do D. Kształt - Randy Rhodes V Konstrukcja - Neck Thru Body Skala - 25,5 Cala Korpus - Olcha Kolor - Czarny Gryf - Mahoń Podstrunnica - Palisander Progi - 24 eXtra Jumbo Oznaczenia progów - "Zęby rekina" Przystawki - 2 x EMG 81 Potencjometry - 1 x Volume, 1 x Tone Mostek - Tune-o-matic struny przeciągnięte przez korpus Dodatki/naklejki - Brak Można ją zobaczyć live - "Cliff 'Em All" w piosence "Creeping Death" i "Live Shit: San Diego" w piosence "Sad But True" Pierwszy raz użyta live - Na gigach promujących "...And Justice For All"
Jackson Soloist Kolor - Czerwony z czarną maskownicą Konstrukcja - Bolt-on Przystawki - 1 x EMG 81 i 2 x Single Mostek - Floyd Rose Można ją zobaczyć live - "Live Shit: Seattle" w piosence "The Thing That Should Not Be"
Ibanez RG470 Kształt - Super Strat Konstrukcja - Bolt-on Skala - 25,5 Cala Korpus - Klon Kolor - Czarny Gryf - Klon Podstrunnica - Palisander Progi - 24 eXtra Jumbo Oznaczenia progów - Kropki Przystawki - Ibanez Infinity (w układzie HSH) Potencjometry - 1 x Volume, 1 x Tone Mostek - Floyd Rose Dodatki/naklejki - Brak Można ją zobaczyć live - "Live Shit: San Diego" w "Guitar solo (Mistreated)"
Tom Anderson ProAM Kształt - Stratocaster Konstrukcja - Bolt-on Skala - 25,5 Cala Korpus - Lipa Kolor - Na zewnątrz czarny, wewnątrz bialy Gryf - Klon Podstrunnica - Palisander Progi - 24 eXtra Jumbo Oznaczenia progów - Kropki Przystawki - 1 x EMG 81 i 2 x EMG-S (w układzie HSS) Potencjometry - 1 x Volume, 1 x Tone Mostek - Floyd Rose (Tom Anderson H3) Dodatki/naklejki - Brak Można ją zobaczyć live - "Live Shit: Seattle" w piosence "Seek and Destroy" Ostatnio użyta live - Na gigach promujących "Black Album"
Fender Stratocaster - seafoam green Kształt - Stratocaster Kolor - Morska zieleń z białą maskownicą Przystawki - 3 x Single Mostek - Fender Tremolo Mozna ją zobaczyc live - Teledysk "I Disappear"
Godin Multiac black & blonde Kształt - Multiac Konstrukcja - Set Neck Skala - 25,5 Cala Korpus - Mahoń Kolor - Czarny i Naturalny Gryf - Klon Podstrunnica - Palisander Progi - 24 eXtra Jumbo Oznaczenia progów - Brak Elektronika - Custom LR Baggs I-Beam Duet electronics z przystawką montowaną tuż pod siodełkiem i wewnętrznym mikrofonem pojemnościowym
1958 ESP Flying V #1 Kształt - Flying V Kolor - Bordowy z białą maskownicą Mostek - Tune-o-matic z strunami przeciągniętymi przez korpus Przystawki - 2 x EMG 81 Oznaczenia progów - Kropki
ESP Flying V #2 Jest to gitara bardzo podobna do KH-1, tylko ma wprowadzone kilka dodatków, widocznie Kirkowi przestała wystarczać jedna przystawka Kształt - Flying V Kolor - Czarny z białą maskownicą Mostek - Floyd Rose Przystawki - 2 x EMG 81 Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone Oznaczenia progów - Tańczące diabełki
ESP Flying V #3 Kształt - Flying V Kolor - Czarny z białą maskownicą Mostek - Tune-o-matic Przystawki - 2 x EMG 81 Potencjometry - 2 x Volume, 1 x Tone Oznaczenia progów - Tańczące diabełki na progach 3, 5, 7, 9, a na pozostałych " Verre a Martini" (czyli szklaneczki do martini)
Gibson - Les Paul Standard Kształt - Les Paul Konstrukcja - Hollow Body Skala - 24 3/4 Cala Korpus część przednia - Klon Korpus część tylna - Mahoń Kolor - "Iced Tea" - zamrożona herbata (zgodnie z gibson.com) z kremowym bindingiem i maskownicą Gryf - Mahoń Podstrunnica - Palisander Progi - 22 Oznaczenia progów - Trapezy Przystawki - Gibson PAF Potencjometry - 2 x Volume, 2 x Tone Mostek - Tune-o-matic Dodatki/naklejki - Brak Można ją zobaczyć live - Gitara używana wyłącznie do nagrań studyjnych
1966 Vinnie Bell - Coral Sitar Użyty do nagrania intro w utworze "Wherever I may roam".
1967 Gibson - ES-335 Kształt - Les Paul Konstrukcja - Hollow Body Skala - 24 3/4 Cala Korpus część przednia - Klon Korpus część tylna - Klon Kolor - Czerwony z czarną maskownicą i kremowym bindingiem Gryf - Mahoń Podstrunnica - Palisander Progi - 22 Oznaczenia progów - Trapezy Przystawki - 2 x '57 Classic humbuckers Potencjometry - 2 x Volume, 2 x Tone Mostek - ABR-1 + vibrato Dodatki/naklejki - Brak Można ją zobaczyć live - Gitara używana wyłącznie do nagrań studyjnych
1952 Gibson - ES-295 Kształt - Les Paul Konstrukcja - Hollow Body Skala - 24 3/4 Cala Korpus część przednia - Klon Korpus część tylna - Klon Kolor - Złoty Gryf - Mahoń Podstrunnica - Palisander Progi - 19 Oznaczenia progów - Rozcięte Trapezy Przystawki - 2 x P-90 Potencjometry - 2 x Volume, 2 x Tone Można ją zobaczyć live - Gitara używana wyłącznie do nagrań studyjnych
* nie jest to dokładnie ta sama gitara
Nowe gitary





















    Wzmacniacze i kolumny
Mesa Boogie Temoverb 2x12 Combo Amp Mesa Boogie Triaxis Pre-Amp Mesa Boogie Strategy 400 Stereo Power Amp Mesa Boogie 4x12 Speaker Cabinets Mesa Boogie 2x12 Speaker Cabinets Mesa Boogie Dual Rectifier Amp
    Reszta
Dunlop Crybaby Wah-Wah pedals - Zmodyfikowane DMC Ground Control Pro Lovetone Meatball pedal Pro-Co sound cables Ultra guitar stands
    Struny
Struny Ernieball (.010 / .013 / .017 / .030 / .042 / .052)
    Kostki
Kostki Dunlop .88 mm Opracował: Suchy & Kaczka6661
Dział redaguje: kaczka6661
OVERKILL.pl © 2000 - 2024