W
I
Ę
C
E
J

«

N
E
W
S
Ó
W
Metallica i Live Nation w zmowie. Zgoda Q Prime na kosmiczne ceny "Platinum"
dodane 20.07.2019 21:45:43 przez: Marios
wyświetleń: 5510
Jako fani Metalliki z pewnością od dłuższego czasu znacie ceny biletów na koncerty zespołu na portalach typu alebilet, czy sławne wejściówki sekcji "Platinum" oficjalnie sprzedawane przez Live Nation. Okazuje się, że to wcale nie musi być praktyka zaproponowana przez Live Nation.






Portal Consequenceofsound informuje, że udział w tym niecnym procederze ma management Metalliki – Q Prime.

Z pewnością pamiętacie obwieszczenie Petera Menscha po tym, jak Metallica ogłosiła wiadomość o graniu jedynie pięćdziesięciu koncertów rocznie. Menadżer Metalliki komunikował wówczas (styczeń 2018): W przeciągu kilku ostatnich lat przeprowadzaliśmy badania, które pokazały że cena za bilet na koncert Metalliki może być dużo wyższa. Pomysł wszedł w życie, a publiczność nie zaprotestowała. Występ z którego dochód wynosił x, teraz wychodzi 3x, więc koszt biletu zmienił wszystko.


Cały wpis z Consequenceofsound:

tłumaczenie: Marios


Live Nation przyznało, że czasami ułatwiało dostęp do biletów na koncerty „konikom” na prośbę niektórych artystów. Zgoda wyszła na jaw po tym, jak Billboard zdobył taśmy z rozmowami pomiędzy prezesem Live Nation na rynek amerykański – Bobem Rouxem, który przez wiele lat współpracował na tym polu z Metallicą, a Tonym Di Cioccio (jednym z czwórki najbardziej decyzyjnych osób w Q Prime – przyp. Marios) i niezależnym promotorem o nazwisku Vaughn Millette. Nagrania rozmów datuje się na luty 2017 roku, na krótko przed ogłoszeniem trasy WorldWired na rynku amerykańskim.

Na nagraniach słychać, jak Tony Di Cioccio prosi Boba Rouxe’a o zarezerwowanie części biletów do sprzedaży na rynku wtórnym. Rozmowa podobno dotyczyła 10 000 wejściówek na otwierającą część trasy WorldWired. Miały być rozprowadzane na rynku wtórnym bez wiedzy Metalliki (czytaj: Larsa Ulricha – dop. Marios). Billboard informuje, że Q Prime obawiało się tego, że zostały podyktowane zbyt niskie ceny biletów i w ten sposób starali się nadrobić przychody – udostępniając część wejściówek z drugiej ręki.

Menadżer z Q Prime, Tony DiCioccio po obserwacji ilości transakcji na bilety Metalliki z drugiej ręki i korzyści finansowych, jakie udało się zyskać spekulantom działającym w ten sposób, zaczął pracę nad unikalną strategią dystrybucji biletów na najbardziej pożądane miejsca – poinformowali Live Nation w oficjalnym oświadczeniu.

Według Billboard, strony zgodziły się na umowę, w której każda ze stron (Metallica i Live Nation) otrzymuje 40 procent z odsprzedaży takich biletów. Dwudziestoma procentami zysku dzielili się DiCioccio i Millette. Umowa dotyczyła 4400 biletów na koncert (co daje w skali ogólnej 88 000 wejściówek), przeznaczonych na rynek wtórny.



Vaughn Millette



Pan Vaughn Millette otrzymał prawo do dysponowania liczbą 2640 biletów premium. W jego dyspozycji pozostawało także 1780 „problematycznych miejsc” (pewnie chodzi o miejsca skrajnie boczne – dop. Marios), które wydawały się trudniejsze do sprzedaży przez Live Nation.

W czasie przechwyconej rozmowy dyrektorzy (DiCioccio i Millette) rozmawiali o tym, jak zachować tę umowę w tajemnicy i o stworzeniu osobnego adresu e-mail w celu przekazania wiadomej części biletów i stworzeniu atmosfery, że wejściówki Platinum przeznaczone są dla sponsorów. Vaughn Millette ostatecznie stracił na transakcji, mimo tego, że trasa po Stanach zarobiła 111 milionów dolarów – donosi Billboard.

Aby zminimalizować swoje straty, Millette nie podzielił się uzyskanymi przychodami, co zirytowało Tony’ego Di Cioccio i Metallicę. To wówczas Millarette wysłał pocztą elektroniczną nagranie swojej rozmowy z Roux’em do Live Nation, które przesłało treść rozmowy do Billboard. W 2018 roku Metallica nawiązała kolejną współpracę, tym razem bez Vaughna Millette'a.
Przedstawicie Metalliki przekazali Billboardowi informację o tym, że muzycy Metalliki nie byli świadomi kontaktów Tony’ego DiCioccio z Live Nation. Na dzień dzisiejszy (19 lipca) DiCioccio nadal jest zatrudniony w Q Prime i pracuje jako „konsultant ds. sprzedaży biletów”.

Live Nation odpowiedzieli na oświadczenie Billboard w sposób taki, że nie dystrybuujemy biletów na żadnej platformie bez zgody artysty. Dynamiczne ceny biletów sekcji Platinum oraz wejściówki VIP okazały się bardziej skuteczne do tego, by odzyskać utracone zyski rynku wtórnego.



Tony DiCioccio - piąty od lewej.





Marios
Overkill.pl

Waszym zdaniem
komentarzy: 17
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
siara
23.07.2019 11:19:54
O  IP: 62.63.57.228
W tym wszystkim została pominięta postać Jamesa gdyż jako jedyny nie pokazuje się na spotkaniach z fanami za darmo tylko jak chcesz mieć z nim focie to wywal 10K. Bilet z tych ich wymyślnych pozycji zagwarantował mi miejsce przy barierkach i powiem, że było więcej Black biletów niż tych po 800 i 1500.Najlepsze było to, że przed samym występem musiałem iść do kibla i ku zaskoczeniu bez problemu wróciłem na swoje miejsce.Jeszcze tak ze dwa roki i będziesz płacił za miejsce w rzędzie bo już płyta jest podzielona jak Polska na województwa. W prezentach były okulary z logo szalik i plakat jakiegoś typa, pewnie to pradziadek Larsa
Marios
21.07.2019 19:46:16
O  IP: 89.64.28.125
Żeby nie było, że Consequenceofsound "demaskuje jakąś wielką aferę" to trzeba zaznaczyć, że Live Nation jasno przedstawia ofertę Platinum:

Szukasz najbardziej pożądanych miejsc?

Czy wiesz, że na to wydarzenie posiadamy również bilety Platinum? Bilety Platinum to oferta najbardziej pożądanych miejsc na koncert, oferowanych bezpośrednio przez artystę oraz organizatorów wydarzenia za pośrednictwem Ticketmaster.


Inną kwestią są "najbardziej pożądane miejsca" oferowane w tym pakiecie.

Oryginalny artykuł ze strony Billboard przedstawia wszystko w zdecydowanie szerszym kontekście informując o rzeczywistej aferze z celowym przenoszeniem biletów na alebilety z błogosławieństwem artystów.
outlaw
21.07.2019 17:20:31
O  IP: 91.236.4.71
Sam zespół na scenie potrafi wciąż dawać radość i mi.
BME
21.07.2019 15:56:30
O  IP: 176.221.122.134
@outlaw
moge sie podpisac prakycznie pod wsztkim, co napisales.
jedynie moze jestem troche mniej krytyczny w kierunku samego zespolu.
oczekuje dobrze spedzonych 2,5 godzin z czescia moich bohaterow.
niestety, takie newsy wprowadzaja spory niesmak, ale mimo wszystko, nie wplynie to az tak na moj odbior koncertu, bo wiem, ze bedzie to dobry czas, dla mnie.
Marios
21.07.2019 15:56:25
O  IP: 89.64.28.125
xyz

No właśnie wpis z Consequenceofsound jest dość mocno skrócony wg pierwotnego artykułu z Billboard.

https://www.billboard.com/articles/business/8521538/live-nation-resale-market-secretly-recorded-phone-calls-concert-tickets?utm_campaign=2019-07-19&utm_source=Sailthru&utm_medium=email&utm_term=biz_breakingnews

Kończę go tłumaczyć i wrzucam. W każdym razie jest grubo i nieprzejrzyście. Teraz przynajmniej ktoś uchylił rąbka tajemnicy o tym, dlaczego od prawie dekady jest taka heca z normalnym kupowaniem biletów - nie tylko na Metallicę oczywiście.
xyz
21.07.2019 15:44:24
O  IP: 93.105.35.212
To coś zarobili, czy były straty? Z artykułu wynika, że nikt na tym nie zrobił wielkiego interesu.
outlaw
21.07.2019 15:40:35
O  IP: 91.236.4.71
Trochę szkoda, że tak się popsuło akurat kiedy zespół wydał, moim zdaniem, jedną z najlepszych swoich płyt. Nie jestem sentymentalnym dziadem, który z nostalgią wspomina jak to zawsze dawniej było lepiej. Nie, cieszy mnie dzisiejsza muzyka zespołu, forma wokalna Jamesa, ich żywotność jak na te lata na scenie - ale zawsze byłem fanem wymagającym i nie wszystko zdzierżę.
outlaw
21.07.2019 15:34:09
O  IP: 91.236.4.71
nawiasem mówiąc Kirk też na scenie zaczyna wyglądać jakby puszczał perskie oko w kierunku współczesnych modowych trendów. Choć może to tylko kryzys związany z siwieniem.
outlaw
21.07.2019 15:29:23
O  IP: 91.236.4.71
Ceny biletów jak na zachodzie, zarobki niezupełnie. Minęły czasy prostoty, gdzie płaciłeś 400 złotych is już wyłącznie od ciebie zależało jak blisko będziesz sceny.

Polityka biletowa zniechęca dużą część tru fanów. Zespół się tym nie przejmuje, bo w czasach dobrobytu Metallica stała się dobrem konsumpcyjnym, który można tak samo reklamować, i którym można handlować jak artykułem codziennej potrzeby. Stąd mnóstwo przypadkowych ludzi na koncertach. Rolling Stones, Guns n roses, AC DC, Bruce Sprinsteen - bez znaczenia co - (są pieniądze to) "się jeździ na koncerty" - można by do Heideggerowego "się" nawiązać. Frekwencja na stadionach nigdy nie była większa od czasów Czarnego Albumu. Nic dziwnego skoro Live Nation koncerty największych gwiazd muzyki reklamuje jak cotygodniowe oferty w Lidlu: "w tym tygodniu polecamy.

Rozumiecie tę przemianę? Dzisiaj bilety na największe koncerty, największych gwiazd wciska się komukolwiek - bo ludzi stać na spontaniczne zakupy. To jest jeszcze jedno dobro konsumpcyjne czasów dobrobytu. I dlatego na koncert Metalliki jadą dwie moje znajome, które - wiem to od nich samych - nie znają nazwisk członków zespołu, ani nawet nie słuchają rocka na co dzień. Ale obskoczyły w ciągu roku wszystkie wielkie koncerty rockowych supergwiazd w Polsce (w tym Gunsów i bodaj Rolling Stones w przeciągu dwóch dni). Nie przesadzam ani trochę, to są dowody z pierwszej ręki.

Może właśnie dlatego zespół z wiekiem idzie coraz bardziej w szlagiery - w końcu gawiedź, jeśli jedzie tam dla jakiejś muzyki, to właśnie tej, którą już słyszeli.
BME
21.07.2019 13:56:21
O  IP: 176.221.122.176
outlaw. fajnie napisales.
NIKT
21.07.2019 13:26:55
O  IP: 81.190.2.30

outlaw
Ja "bojkotuję" właściwie z tych samych powodów i też nie jadę.. Koncerty Metalliki w obecnym stanie rzeczy to jednak bezsens. Wiele nerwów, obaw, stresu,.. No i pieniędzy. Powtarzalność w setlistach i ogólnie w samym koncercie można w zasadzie pominąć, ale już sama polityka sprzedaży biletów, wkurwia mnie dogłębnie. Nie chce mi się tu wylewać żalów, ale za dużo w tym wszystkim "polityki", a to zawsze śmierdzi i pozostawia niesmak. Za mało miejsca na samą zabawę i muzykę. Jakiś czas temu straciłem sporo szacunku do osób, które uważałem za.. hm.. wzór??
Tekst powyżej jakoś nie zszokował mnie za bardzo. Wiadomo, że tam gdzie są duże pieniądze, tam kręci się dużo ludzi chcących zagarnąć dla siebie jak najwięcej i będą kombinować, by tych pieniędzy było jeszcze więcej. Jeśli zespół faktycznie nie miał pojęcia o tych machlojkach, to liczę na Larsa, że będzie konsekwentny. Jeśli nie, to warto by "wybuczeć" go podczas koncertu..
outlaw
21.07.2019 12:28:47
O  IP: 91.236.4.71
I właśnie dlatego ja, największy fan Metalliki na świecie, nie jadę na ich koncert. Nie dlatego, że mnie nie stać, bo wydaję rocznie po kilka tysięcy, np. na książki - nie jadę, bo bojkotuję. Do tego dochodzą problemy z dostaniem się pod scenę, nawet przy droższych biletach, coraz bardziej sztampowe setlisty, martwa przypadkowa publiczność czasów konsumpcjonizmu...
Corsar
21.07.2019 11:11:25
O  IP: 188.147.40.232
Lars jest pazerny na kasę, wieeeelką kasę. Więc się nie zdziwię, jak wie o ty wszystkim. Z kolei reszta z Jamesem na czele może nie być świadoma takich brudnych zagrywek ze strony Q Prime i Larsa, nie wspominając o Live Nation. Od długiego czasu już jestem zdania, że Lars powinien sobie Metallikę odpuścić, wtedy sam zespół miałby lepsze brzmienie i to by skłoniło resztę do rezygnacji ze współpracy z Q Prime. Lars by był Menadżerem zespołu a James by pisał teksty i muzykę. Reszta by odgrywała swoje role a nowy pałker dałby świeżość w brzmieniu i nową agresję, oraz prędkość w kawałkach.
effenberg
21.07.2019 00:42:07
O  IP: 83.29.32.210
Są jakieś polskie napisy do tego bełkotu?
Gregor
20.07.2019 23:53:36
O  IP: 185.97.16.83
Slipknot też kombinuje, dlatego jada na trase razem.
swirkh
20.07.2019 22:15:19
O  IP: 62.141.247.92
Cała sprawa śmierdzi strasznie. Najgorsze są nie informacje o biletach Platinum, tylko o przeznaczaniu sporej puli biletów do stron trzecich (oficjalnie "potępianych" przez Live Nation tekstami "kupuj tylko u sprawdzonego źródła - TicketMaster" - ŚMIECH NA SALI), konkretnie chodzi Stubhub.

Panowie potępiali wielokrotnie w wywiadach proces scalpingu, a wychodzi na to, że sami brali w nim udział.

Czy sam zespół rzeczywiście nie wiedział o tym procederze ? Chciałbym w to wierzyć.

Ciekawe, czy i jakie oficjalne oświadczenie wypłynie z obozu Metalliki.
Marios
20.07.2019 21:56:25
O  IP: 89.64.28.4
Tak bym to sparafrazował: Nieznajomość współpracowników nie zwalnia od odpowiedzialności.

Napierdalałbym spamem w Larsa jak w bęben za takie ceny.

https://www.ticketmaster.pl/event/8899 - "W ich skład nie wchodzą żadne dodatkowe pakiety oraz towary dotyczące danego wydarzenia" (czyt. jebiemy was na kasę najdłużej, jak na to pozwolicie).
OVERKILL.pl © 2000 - 2024
KOD: Marcin Nowak