Miniony tydzień był dla Metalliki wyjątkowo obfity w wywiady i rozmowy związane z premierą dwóch wielkich wydarzeń, które nawiedziły nas ubiegłego weekendu: oficjalna premiera S&M2 w piątek (28 sierpnia) oraz dzień później akcja w stylu Metalliki, czyli specjalny występ w kinach samochodowych w Stanach i Kanadzie. Z tych okazji zespół musiał zrobić nieco informacyjnego szumu, o którym przeczytacie wewnątrz niusa.
Najpierw kapela w komplecie połączyła się przez Zoom z
Jose Manginem, ambasadorem metalu (jak sam siebie określa) z
SiriusXM - internetowej rozgłośni radiowej. Na kanale YouTube ostały jedynie strzępki tej rozmowy.
Który utwór okazał się najtrudniejszy do zagrania z orkiestrą w koncertach S&M2?
Dlaczego kapela zdecydowała się wziąć udział w pokazie dla kin samochodowych?
Jakie to uczucie grać bez publiczności?
Dodatkowo Lars (określony przez prowadzącego
gawędziarzem z Metalliki) spędził uroczą godzinę w towarzystwie
Geoffa Edgersa. Panowie przeprowadzili naprawdę ciekawą pogawędkę i poruszyli sporo tematów ze świata Metalliki.
pierwsze 25 minut:
- O
S&M2;
- o szerokiej gamie zainteresowań perkusisty;
- o ciekawych duńskich miejsówkach ze sztuką w tle, które warto odwiedzić;
- znów o
S&M2 (m.in. o zupełnie innym podejściu do grania z orkiestrą, niż 20 lat temu);
- o tym, że Rob Trujillo zagrał solówkę Burtona mniej razy, niż kontrabasista Scott Pingel :);
- o pierwszych muzycznych doświadczeniach Larsa jako słuchacza;
- o
Torbenie Ulrichu, jego karierze tenisisty i zainteresowaniu jazzem (tak, pojawiła się postać
Dextera Gordona);
- o ulubionych tenisistach;
następne 20 minut:
- o sposobach na radzenie sobie w czasie pandemii (Metallica miała mieć za sobą w tej chwili jakieś 20 zagranych koncertów w tym roku);
- o konieczności łączenia się z fanami alternatywnymi możliwościami przez minione pół roku;
- o konieczności przesunięcia premiery
S&M2;
- o pojawieniu się Metalliki w blisko 300 kinach samochodowych w Stanach i Kanadzie (aby można to było zorganizować, Metallica potrzebowała pomocy od ok. 30 osób ekipy technicznej i organizacyjnej);
- o tym, jak się gra koncert bez publiczności;
- jak wyglądają obecnie szanse na nagranie nowego albumu (
Dzielimy się pomysłami przy pomocy Zoom w każdy czwartek. Kiedy opadnie kurz po premierze "S&M2" i kiedy dojdzie do skutku nasz koncert w kinach samochodowych, wówczas zamierzamy usiąść i przegadać sprawę nowego albumu);
- o dzisiejszym sposobie studyjnego nagrywania przez Metallicę (
Nie będziemy siedzieć w studio przez cztery tygodnie bez przerwy. Robiliśmy tak, kiedy mieliśmy po dziewiętnaście, czy dwadzieścia parę lat. Dziś mamy własne studio i nagrywamy, kiedy mamy ochotę);
- o karierach zespołów z przeszłości, które nagrywając dwa albumy rocznie bardzo szybko wypalały się i kończyły działalność;
- o ośmiu latach przerwy między
Death Magnetic a
Hardwired... To Self-Destruct (
To nie jest tak, że nie robiliśmy nic przez osiem lat po wydaniu Death Magnetic. Nagraliśmy "Lulu", nakręciliśmy film "Through the Never" i zorganizowaliśmy trasę Big4);
-
Czy żałujesz nakręcenia filmu Some Kind Of Monster? Czy chciałbyś tego nigdy nie zrobić? - Jestem z niego dumny. (...) Ciężko się go ogląda, ale jak wiesz, wszystko skończyło się szczęśliwe;
ostatni kwadrans - (w tym 3 pytania od fanów):
- Jaki jest twój ulubiony utwór Metalliki?
- czy Metallica planuje świętować czterdziestolecie kariery?
- Kiedy usłyszymy na żywo w całości zagrany album
...And Justice For All?
- o tym, jak Lars radzi sobie fizycznymi uszkodzeniami po tak wymagającym graniu (
Mam teraz pięćdziesiąt... Pięćdziesiąt pięć... Nie, czekaj, teraz mam 56 lat, robię kardio, jestem wegetarianinem, pracuję nad sobą bardzo poważnie);
- o nietypowym kolorze winyli
S&M2 (
Może to od tuby, albo innego orkiestrowego instrumentu? Przypomina to kolor rdzy, jak w samochodach Hetfielda);
- o głośnym sprzeciwie Larsa przeciw Napsterowi i jego aprobacie dla Spotify;
Rozmowa w całości:
Marios
Overkill.pl