W
I
Ę
C
E
J

«

N
E
W
S
Ó
W
Metallica przy "czwartej bazie" w produkcji albumu
dodane 26.04.2014 18:23:11 przez: Leper_Messiah
wyświetleń: 3773
Kilka dni temu Rolling Stone opublikował artykuł o tym, jak idzie praca Metalliki nad nowym albumem. Tekst ma wiele słów Larsa, ponadto został zamieszczony na oficjalnym profilu facebookowym czwórki z SF, więc raczej bardzo wiarygodny. Ponadto w tekście sporo jest o trasie by request - większość już była (o tym, że są rozczarowani głosowaniem fanów, że chcieliby zagrać rarytasy etc.) - zainteresowanych odsyłam do źródła. Tłumaczenie reszty artykułu wewnątrz newsa, zapraszam.


Minęło sześć lat odkąd Metallica wydała swój ostatni album, chłopaki jeżdżą po festiwalach w Europie, ale również pracują nad materiałem na kolejny longplay. "Mamy niezłą harówkę", mówi Lars Ulrich. "Robimy riffy i przekuwamy je w utwory. Nie robimy tak, że piszemy jeden utwór, a potem przechodzimy do następnego. Pracujemy po prostu nad riffami i sekcjami, łącząc riffy, tempa i tonacje".

Nie ma terminu wydania albumu, ale Ulrich mówi, że zrobili spory progres. "Robimy to wciąż, przez większą część tego roku". "Zagramy koncerty tego lata i naprawdę pójdziemy to wszystko doskonalić. Teraz mógłbym powiedzieć, że jesteśmy przy czwartej bazie" ("Fourth Inning" można tłumaczyć jako "czwartą bazę", w skojarzeniu z baseballem, gdzie mamy 6 lub 9 baz do zdobycia - przyp. Leper).

Czterej członkowie Metalliki wzięli wolne na początku tego miesiąca, aby podróżować z dziećmi w trakcie wiosennego urlopu, ale planują wrócić do pracy jeszcze przed majem. "Będziemy gadać o tym, kto wyprodukuje nowy album", mówi Ulrich. "Nie zaczęliśmy jeszcze nagrywać. Jednak jesteśmy bardzo głęboko w procesie pisania utworów".

Leper Messiah
Overkill.pl

Waszym zdaniem
komentarzy: 32
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
k.a.n.a.r
06.05.2014 22:00:32
O  IP: 83.11.14.119
"będziemy gadać"- to chyba jednak nie to samo co tworzyć muzykę...
rroarMET
30.04.2014 23:11:05
O  IP: 5.172.246.119
@Menios, Fidelman również samodzielnie wyprodukował kilka albumów, jednocześnie pomagając przy realizacji.
furiouz
29.04.2014 15:38:53
O  IP: 87.198.26.96
dyplomatycznie, zeby juz nie zadawano im tego pytania o album. To mozna tlumaczyc tak: mamy w dupie nowy album narazie pogrywamy sobie w garazu i tyle.
Menios
28.04.2014 19:01:03
O  IP: 178.36.156.137
Niektórzy z Was mylą chyba producenta (Rubin) z realizatorem dźwięku (Fidelman). Generalnie wszystkie kawałki Mety od DM po RRM, które zostały realizowane dźwiękowo przez Fidelmana brzmią dźwiękowo bardzo podobnie ( czy to z clippingiem czy bez). Mnie to brzmienie już trochę się przejadło. Wolałbym aby zatrudnili kogoś innego na jego miejsce...
adis
27.04.2014 21:38:01
O  IP: 188.33.161.29
6 lub 9 baz? Hm... inny baseball znam. Bazy są 4. 4=domowa. Innings to tzw. `zmiany` i jest ich 9. Takze poki co to nawet mniej jak polowa....
Egon
27.04.2014 19:54:18
O  IP: 109.243.0.242
Rarytasy to już KAT wydał niedawno :P
paddy
27.04.2014 19:15:21
O  IP: 151.248.56.122
Gdyby tak bardzo chcieli grać rarytasy to robiliby to do tej pory, gadanie takie.
rroarMET
27.04.2014 17:36:49
O  IP: 5.172.246.38
a Eddie Kramer, Max Norman, czy Mike Elizondo?
EvellinA
27.04.2014 13:50:47
O  IP: 95.49.216.189
Rozczarowani? Przecież sami ich nie wybierają do setlist!
nick
27.04.2014 13:33:56
O  IP: 83.6.21.216
Rozczarowani głosowaniem fanów, chcieliby zagrać rarytasy... Hm, to niech oleją głosowanie i zagrają, nie miałbym nic przeciwko. :D

Niech sobie wezmą Wilsona na producenta, koleś zna się na rzeczy.
_Just-ME
27.04.2014 13:04:57
O  IP: 80.51.59.19
Jeśli chodzi o brzmienie to z nowszych wydawnictw zdecydowanie dobrze się prezentuje "House Of Gold & Bones" Stone Sour. "Hail To The King" Avenged Sevenfold brzmi perfekcyjnie, ale brakuje mięcha... jest strasznie płytki dźwięk... coś jak AJFA :/
WRU
27.04.2014 12:20:03
O  IP: 95.49.11.3
"W brzmieniu Lulu jest wszystko ok, tak samo jak i np. w brzmieniu World Painted Blood."

Miałem kiedyś taki wzmacniacz za 200 zł, który lepiej brzmiał niż gitary na World Painted Blood. Fidelman spierdolił Death Magnetic, World Painted Blood, Snakes for the Divine (High On Fire), a po usłyszeniu nowego utworu Slayera wnioskuję, że zespuje też ich kolejny album. Z Lulu nie jest wszystko OK, tak samo jak z Ronnie Rising Medley. Jest po prostu lepiej niż na Death Magnetic.
Cin
27.04.2014 11:13:07
O  IP: 79.175.234.115
zenada jak znow skladaki robia
rroarMET
27.04.2014 10:32:39
O  IP: 5.172.247.20
Gregfield
http://www.barnesandnoble.com/w/ronnie-james-dio-this-is-your-life/27437735?ean=603497904518
Tutaj są jakieś informacje na temat całego albumu. Generalnie sporo tego, więc ciężko ogarnąć kto co robił. Jak widać producentem jednym z wielu był też Fidelman. Nie to, że jestem jakimś wielkim fanem tego gościa, tylko po prostu uważam, że na chwilę obecną najbardziej nadaje się do takiej roli, a na pewno znacznie bardziej nić Double R.

Jeżeli zrobili 4/9 roboty, powiedzmy od 2011 roku (3 lata), to całość wg. obliczeń powinny skończyć w 3 kwartale 2017 roku :D
Gregfield
27.04.2014 10:05:05
O  IP: 176.96.166.151
rroarMET
W World Painted Blood wyraźnie słychać clipping, szczególnie w tytułowym kawałku. :)
Ale masz rację Fiedelman uczy się na błędach. Przy Lulu zrobił dobrą robotę.

Wiadomo już kto robił przy dźwięku na Ronnie Rising Medley?
orzel
27.04.2014 06:08:31
O  IP: 178.6.115.91
To co Lars mowi jednym uchem wchodzi drugim wychodzi.
Czekam na wiarygodne informacje ze strony Jamesa.
Adamas
27.04.2014 00:11:12
O  IP: 192.162.151.197
4 baza, ciekawe,który to byłby paciorek różańca:)

I tu mój genialny pomysł aby przełożyć paciorek klasyczny na metallikowy. Taki to można odmawiać :)
Dave
26.04.2014 23:10:59
O  IP: 46.149.222.141
"Inning" to nie baza których jest faktycznie 4, tylko tak jakby kolejki/rundy a tych jest jak napisał rooster 9

http://www.scoreboards-us.net/images/baseballbb06R.jpg
rooster
26.04.2014 22:13:09
O  IP: 83.223.75.82
z tego co kojarzę to jest 9 inningów:(
Sniady
26.04.2014 22:09:46
O  IP: 89.69.48.227
Nie wiem jak jest w baseballu, ale zawsze ważne by zaliczyć drugą bazę więc chłopaki są na dobrym etapie;-)
HadeS 14
26.04.2014 21:32:10
O  IP: 5.172.247.88
rroaeMet
Masz rację w baseballu są 4 bazy. Więc może to już końcówka prac. :)
rroarMET
26.04.2014 21:06:07
O  IP: 5.172.246.116
baz w baseballu przypadkiem nie jest 4? Jeżeli tak, to to ostatnia faza pracy. Jeżeli jest 6 jak mówisz, a są przy czwartej, to 2016 murowany :)
rroarMET
26.04.2014 20:52:59
O  IP: 5.172.246.116
Cały ten Fidelman owszem, spieprzył brzmienie na DM, ale potrafi uczyć się na błędach. W brzmieniu Lulu jest wszystko ok, tak samo jak i np. w brzmieniu World Painted Blood.

@-Just Me, to prawda, ale nie w przypadku wszystkich zespołów, a jedynie w przypadku tych, co od dawna z nim współpracują (Slayer). Krytykował go za to Corey i Kerry King. Przy Black Sabbath i Metallice mimo wszystko siedział sporo. Nie zmienia to faktu, że jego praca polega dokładnie na tym, na czym wspomniałeś. Siedź, analizuj stare albumy i angrywaj kopie. Mamy dobre albumy, ale dlaczego jedynie dobre, jak mogły być jeszcze lepsze? Czy The System Has Failed/Endgame jest kopią Rust In Peace? A mimo wszystko tymi albumami Megadeth odbiło się w pewnym sensie od dna.
HadeS 14
26.04.2014 20:49:30
O  IP: 5.172.247.88
Czemu oni nie zrobią tak jak pisze cdn i ja pisałem. Wtedy i im wyszło by to na dobre i album byłby lepszy.
cdn
26.04.2014 20:38:15
O  IP: 89.69.48.227
Dziś usłyszałem jak Machine Head był nagrywany niecałe cztery tygodnie ,siła tkwi w prostocie i zdrowym podejściu jak zaczną kombinować zamiast zaszyć się u siebie i dać ponieść się chwili będzie przekombinowane. Druga sprawa zamiast jakiś flag i pamiątek powinni sobie dupeczki zdrowe dać na ściany,przy Blacku im to pomogło.
Mitch
26.04.2014 20:26:59
O  IP: 77.254.97.245
Czy ten cały ów Fidelman nie odpowiada za spieprzenie brzmienia na DM, oby nie maczał palców przy następnym albumie.

Staram się być dobrej myśli, ale nie jestem do końca przekonany czy Rasmussen coś by tu wniósł. Kto wie jakby BA brzmiał z jego ręki. Zresztą czasy się zmieniły i siłą rzeczy technologia z analogowej przeskoczyła na cyfrową. Przykładowo wszystkie płyty po Lodad i ReLoad dobrze brzmią dlatego, że były nagrywane na analogowym sprzęcie, nic tam nie było robione na zasadzie kopiuj wklej lub przenieś.

Lars tak obrazowo przedstawił proces twórczy cegła po cegle, że zaczynam mieć pewne obawy co do zawartości przyszłego albumu.

Skoro tyle czasu zajęło im dotarcie do 4 bazy to nowy album będzie gdzieś około 2016 jeśli dalej tak będą ślimaczyć. ;)
_Just-Me
26.04.2014 20:23:44
O  IP: 80.51.59.19
Dave
No zawsze mnie dziwiło kto zatrudnia Rubina skoro wszyscy o nim mówią, że kompletnie nic nie robi i widać go raz na kilka tygodni lub nawet miesięcy -___- Metallica to mówiła, Corey Taylor chyba i na pewno ktoś jeszcze... Bob Rock wszyscy wiemy, że siedział całymi dniami z chłopakami i pracował rzeczywiście nad albumem. Był jakby 5 członkiem zespołu i tworzył ten album, a nie "róbta co chceta, a jak skończycie to ma się czek zgadzać" -_-
Dave
26.04.2014 19:57:33
O  IP: 46.149.222.141
Eee tam, moim zdaniem będzie Rubin na 95%....niestety.
Fajnie by było jakby znowu się z Rockiem spiknęli - St Anger był co najwyżej średni, ale po tylu latach może udało by im się wskrzesić ten ogień co na Black Albumie, w końcu odpoczęli od siebie konkretnie długo.
Ogólnie to każdy producent który się faktycznie zna na brzmieniu, jest z zespołem cały czas przy komponowaniu i działa jako taki element z poza układu który wnosi coś nowego/doradza itp.
Rubin po wywiadach jakie tu czytałem to taki gość który mówi ci żebyś grał jak na swojej najbardziej docenianym albumie, potem znika na 2 miechy po których przyjdzie i łaskawie powie które kawałki mu się podobają a które nie.
rroarMET
26.04.2014 19:22:44
O  IP: 5.172.247.190
Dzisiaj jeszcze myślałem, czemu to Rasmussen miałby nie robić nowego albumu. Bym był zadowolony, a przede wszystkim byłaby pewna "gwarancja jakości".

Jeżeli nie on, obstawiam Grega Fidelmana. To porządny producent i zna się na swojej roli. Przypominam, że produkował i miksował ostatni studyjny album Metalliki. Co jak co, ale brzmienie i miks są jednymi z bardziej pozytywnych rzeczy na tym albumie. Tylko kwestia tego, czy nie będzie zajęty do tego czasu, kiedy Meta zechce nagrywać album. W końcu nowy Slayer bez producenta też się nie nagra ;)
10X
26.04.2014 18:54:00
O  IP: 78.8.239.186
Brzmią te obietnice jak z P.O.
Bosman
26.04.2014 18:29:57
O  IP: 78.88.220.73
Jeśli nadal pozostają w nostalgicznym nastroju to ja bym obstawiał sensacyjny powrót Rasmussena :)
Leper_Messiah
26.04.2014 18:23:22
O  IP: 195.150.233.10
Ciekawe - skoro myślą nad producentem, to wygląda na to, że Rubin nie jest pewniakiem. Kogo obstawiacie? :)
OVERKILL.pl © 2000 - 2024
KOD: Marcin Nowak