Login:
Hasło:
Rejestracja Przypomnienie hasła
25.01 |
Motionless in White, Warszawa |
27.01 |
Papa Roach, Warszawa |
31.01 |
Royal Republic, Poz, Krak, Wa-wa |
01.02 |
Spencer Sutherland, Warszawa |
02.02 |
Lisa Gerrard & Jules Maxwell, Warszawa, Kraków |
15.03 |
Orla Gartland, Warszawa |
11.03 |
Bilk, Warszawa, Kraków |
24.02 |
Archive, Kraków |
07.02 |
Set It Off, Warszawa |
03.02 |
Soul Asylum, Warszawa |
01.12 |
Luxtorpeda |
17.11 |
Joywave, Kraków |
17.11 |
Helmet, Warszawa, Poznań |
15.11 |
Ist Ist, Warszawa |
12.11 |
Metz, Kraków, Warszawa |
07.11 |
Brit Floyd, Kraków |
02.11 |
Smash Into Pieces, Warszawa |
21.10 |
Trentemøller, Warszawa, Kraków |
19.10 |
King Buzzo & Trevor Dunn |
13.10 |
Duff McKagan, Warszawa |
Bob Rock o nagrywaniu perkusji
dodane 23.11.2015 15:12:03 przez: DanielZywywyświetleń: 4153
Dziś news z cyklu "Porady wujka Boba Rocka jak dobrze nagrać perkusję". Rock pracował przy produkcji wielu znanych albumów, w tym "Czarnej Płyty" Metalliki czy "Dr Feelgood" zespołu Motley Crue, na których brzmienie perkusji stawia się za wzór. Jak mu się to udało? O radę poprosiła strona musicradar.com. Dla zainteresowanych odpowiedź poniżej.
"Jeśli chodzi o perkusistów i brzmienie perkusji, to powiedziałbym, że 80% pochodzi ze źródła. Oczywiście techniki ustawienia mikrofonów oraz kompresja również mają znaczenie, ale podstawą jest sposób w jaki gość bębni oraz źródło. Różnica pomiędzy Larsem a Tommym jest taka, że Tommy ma wszczepione luzackie podejście to swojego grania, ponieważ jest dość chudy. Dosłownie, kiedy gra, znajduje się w większej odległości od perkusji i to daje mu takie poczucie. Obaj uderzają bardzo mocno, ale w zupełnie inny sposób."
Ucz się od innych perkusistów
"Zacząłem to robić w 1976 roku. Wtedy wszystko brzmiało bardzo sucho oraz martwo. Wszystko było oklejane taśmą. W latach 80-tych i 90-tych brzmienie perkusji zaczęło się rozwijać. Dzięki nagrywaniu wielu świetnych perkusistów, możesz wziąć z każdego z nich po trochu. Na przykład Simon Phillips, nagrałem płytę, na której grał. Kiedy się pojawił, nigdy nie udało mi się nagrać podwójnego tomu. Zastanawiałem się jak to zrobić, kiedy Simon podszedł do mnie i powiedział: "Tak to trzeba zrobić." Pokazał, żeby postawić mikrofon tu i tam, więc wykorzystałem nagranie z tej sesji."
Słuchaj ekspertów
"Pierwszą rzeczą, której nauczyłem się od [inżyniera dźwięku/producenta] Boba Clearmountaina było to, żeby nagłaśniać tomy podwójnie, ustawiając jeden mikrofon na górze, a drugi na dole. Przedtem zawsze zmagałem się z ich nagrywaniem, a Bob po prostu wykorzystał przejaskrawione wersje tego, co zrobili The Beatles z dwoma mikrofonami i overheadem, co później było uważane za dźwięk z Nowego Jorku."
Nastrój swój zestaw perkusyjny
"Musisz nauczyć się stroić swoją perkusję. To najważniejsza sprawa. Kiedy zaczynałem, zwykliśmy oklejać perkusję, żeby pozbyć się dzwonienia. Dla mnie nie miało to sensu, ponieważ perkusiści, których lubiłem, jak Bohnam, Keith Moon, Ginger Baker, wszyscy oni używali bardziej otwartych dźwięków. Wykorzystuję Rossa z Drummer Doctor w Los Angeles, ponieważ on świetnie potrafi stroić. Teraz mogę uzyskać świetne brzmienie perkusji w ciągu 20 minut, ponieważ wiem, które mikrofony działają, a kiedy masz ustawioną perkusję, możesz zaczynać."
Poczuj się komfortowo
"W jakimkolwiek stylu grasz, musisz znaleźć takiego inżyniera dźwięku, który to uchwyci i nie sprawi, że będziesz czuć się niekomfortowo. W latach 70-tych studia nagraniowe posiadały własne zestawy perkusyjne i to sprawiało, że niektórzy perkusiści czuli się nieswojo, a to, jak dla mnie, było pozbawione sensu. Najważniejszą sprawą jest czuć się swobodnie."
Porozumiewaj się
"Perkusista musi umieć powiedzieć inżynierowi: "To jest moje brzmienie, wyjdź i posłuchaj jak gram, posłuchaj mojej perkusji. Musisz to zrobić, a wtedy dostaniesz swoje brzmienie."
overkill.pl
Waszym zdaniem
komentarzy: 22
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
a7 prawdopodobnie ma wadę wzroku i widzi przeważnie podwójnie lub potrójnie, a po piccolo nawet więcej :P
|
To Newsted ma kilka członków? Coś Ci si e a7 ta jaźń za bardzo zwielokrotniła.
|
Nie kłam a7, każdy wie że pragniesz swojego idola
|
mnie tak samo nie interesują członki członków Newsteda
więc zastanów się po co rozpoczynasz takie tematy
|
Nie mam i nie interesują mnie członki członków NILE ;P
|
a ty masz zdjęcia z szatni członków NILE ?
|
To a7 ma zdjęcia Newsteda z szatni ? Oooo
|
skasować katalog ze zdjęciami Newsteda
W szczególności te z szatni przed i po koncertach
|
"wierdzisz, że spartaczył perkusję na St Anger jak uczeń 2 klasy gimnazjum żeńskiego. A7, no to chyba musisz się znać na perkusji, skoro wygłaszasz takie opinie ?" No chyba każdy, poza Tobą, widzi że z perkusją na St Anger jest coś nie tak. Odsyłam bo artykułów na Overkillu na ten temat. Nie zakładam że masz drewniane ucho. Jak już tu pisano powinieneś co najmniej pić melisę i skasować katalog ze zdjęciami Newsteda.
|
a7 rozumiem, że dzisiaj jesteś Larsem Umlałtem w psychiatryku?
|
Twierdzisz, że spartaczył perkusję na St Anger jak uczeń 2 klasy gimnazjum żeńskiego.
No to chyba musisz się znać na perkusji, skoro wygłaszasz takie opinie ?
|
Co ty z ta perkusja ? Coś sobie znów ubzdurałeś w swoim chorym baniaku ?
|
bo Egon na perkusji oczywiście zna się najlepiej ze wszystkich
|
Lars chyba się nie uczył od Boba Dobra Rada bo spartaczył perkusję na St Anger jak uczeń 2 klasy gimnazjum żeńskiego. Miejmy nadzieję że pomysły Roba nie zostaną wyciszone bo chciałbym w końcu usłyszeć wkład Roba w muzykę mety. Po kilkunastu latach w zespole powinni go już dopuścić do komponowania.
|
Przepraszam, zapomniałem dopisać. Miało być to już tylko sosnowa jesionka, alzheimer tuż tuż. Niedługo zapomnisz loginu i hasła, zapomnisz kto to Rob i koniec :(
|
co to jesionka? jakieś lokalne tanie wino ?
|
TO już tylko jesionka na horyzoncie, skoro tak kiepsko z pamięcią :(
|
Nie wiem. Być może. Nie pamiętam.
Choć uważam, że największy błąd STA to długości kawałków i brak solówek, a nie akurat brzmienie perkusji.
Za to w przypadku DM jest odwrotnie, może kawałki jakoś tam dałoby się strawić ewentualnie (przy korzystnych wiatrach), no ale brzmienie psuje wszystko.
|
"Do tej pory też nie rozumiem czepiania się perkusji na STA"
Jeszcze niedawno pamiętam, że strasznie się czepiałeś tej perkusji. Pewnie miły Ulfield by przytoczył odpowiednie cytaty, ja niestety nie prowadzę kroniki tak zacnego jegomościa jak Ty
|
Bob Rock powinien brać udział w procesie tworzenia nowego albumu Mety.
To jedyna szansa by dobrze to brzmiało.
Bob stał się ofiarą nagonki. Niezasłużenie. Mimo iż gościa nie trawię za tekstu o Cliffie i Jasonie, to jednak robił kawał dobrej roboty.
STA brzmi i jest wyprodukowane zajebiście. Posłuchajcie takie All Within My Hands. Do tej pory też nie rozumiem czepiania się perkusji na STA.
DM to kupa przy STA w tej kwestii.
|
Oczywiście, St. Anger nie ma sobie równych :]
|
Znacie albumy, na których perkusja brzmi lepiej?
|
OVERKILL.pl © 2000 - 2024
|