W
I
Ę
C
E
J

«

N
E
W
S
Ó
W
Chat z Flemmingiem Rasmussenem
dodane 09.12.2005 00:00:00 przez: Overkill.pl
wyświetleń: 2555
Bardzo prężnie działający Chapter z Australii - For Whom Metallica Tolls co jakiś czas przeprowadza wywiad z kimś z otoczenia Metalliki. Na stronach chapteru możecie poczytać wywiady z takimi osobami jak Joel McIver, Steffan Chirazi, Flemming Rasmussen (najnowszy !!) czy KJ Doughton, a zapowiadane są chociażby z Torbenem Ulrichem, Brianem Slagelem, Joem Berlingerem, Brucem Sinofsky'm i Ronem McGovney'em. Poniżej zamieszczam chat z Flemmingiem Rasmussenem przeprowadzony wspólnie z witryna www.4horsemensite.com . Materiał przygotowała Bjork , za co
bardzo serdecznie.





Flemming Rasmussen Online Chat @ www.4horsemensite.com
- 26th November 2005

W chacie uczestniczą:
Flemming Rasmussen - Producent Ride The Lightning, Master Of Puppets, and . . . And Justice For All, and Co-owner of Sweet Silence Studios. (www.sweetsilence.com)
Whiteiris: Chapter Head of For Whom Metallica Tolls
Pharmer4: Webmaster of For Whom Metallica Tolls
Axl409: Webmaster of www.4horsemensite.com
Metallicaone: Członek For Whom Metallica Tolls
And Justice For One: Członek For Whom Metallica Tolls
SmackersandGeez: Członek www.4horsemensite.com



Pharmer4:</i> Witamy, Flemming!
Metallicaone: Witaj Flemming, dobrze widzieć tu kogoś ze Skandynawii!
Flemming_R: Cześć!
Pharmer4: Wybierasz się dziś na rozdanie nagród Danish Metal Awards?
Flemming_R: Tak, idę, dziś Danish Metal Awards, jestem w jury i będę wręczał nagrodę.
Pharmer4: Myślisz, że też cos dostaniesz?
Flemming_R: Nie w tym roku. Ale w następnym pewnie odbiorę kilka nagród. To pierwszy rok, kiedy kategoria Metal istnieje oddzielnie, więc nie dostałem nominacji, będę w jury.
Pharmer4: W jakiej kategorii będziesz wręczał nagrodę?
Flemming_R: Najlepsza Produkcja Międzynarodowa i Najlepsza Produkcja Duńska.
Pharmer4: Poznałeś wcześniej zwycięzców, czy zostanie to ogłoszone dopiero podczas uroczystości?
Flemming_R: Znam zwycięzców, ale nie powiem kto to.
Pharmer4: Cool! Pracujesz teraz z jakimś zespołem, który mógłby wygrać za rok?
Flemming_R: Dziś w nocy skończyliśmy nowy album Saturnusa, to będzie mocna pozycja.
Whiteiris: Kiedy się zorientowałeś, że Master of Puppets będzie klasykiem heavy metalu?
Flemming_R: Chyba kiedy nagraliśmy utwór tytułowy. Czuliśmy w studiu, że ma wibracje, a kiedy nagraliśmy jeszcze trzy, czy cztery piosenki, wiedziałem, że to będzie przynajmniej tak dobre jak Ride the Lighting.
Axl409: Na jak duży wkład pozwoliła ci Metallica podczas nagrywania tych trzech płyt?
Flemming_R: Sposób w jaki pracuję, to tworzenie muzyki RAZEM Z ZESPOŁEM. Mięli dużo do powiedzenia, bo, ostatecznie, to ich płyta, a nie moja.
Axl409: Czy jako producent mogłeś proponować im różne rozwiązania, pomysły od strony muzycznej i od strony produkcji, czy wstrzymywałeś się z tym i robiłeś swoje, a oni swoje?
Flemming_R: To był nasz wspólny wysiłek. Mięliśmy sporo pracy do wykonania, przedstawiałem swoje propozycje. I byłem odpowiedzialny za dźwięk.
Whiteiris: Czy Cliff był otwarty na różne pomysły, czy upierał się przy swojej wizji brzmienia utworów?
Flemming_R: Cliff miał wyrobione zdanie na temat brzmienia i zachowywania się Metalliki. Ale był osobą o szeroko otwartym umyśle, słuchał i eksperymentował z różnymi pomysłami.
Metallicaone: Jak porównasz pracę z Jasonem do pracy z Cliffem?
Flemming_R: Nie ma porównania. Cliff był niepowtarzalny, jedyny w swoim rodzaju i nie wydaje mi się, żeby reszta próbowała znaleźć na jego miejsce kogoś, kto mógłby go zastąpić pod względem innym niż gra na basie. Jason był lepszy technicznie, ale w muzyce chodzi o uczucia i Jason musiał znaleźć swoje miejsce w zespole, miał inne cechy niż Cliff, więc efekt końcowy był trochę inny.
Pharmer4: Jak Metallica natknęła cię na ciebie I twoje studio? Byłeś sławny, czy był to czysty przypadek?
Flemming_R: Lars skontaktował się ze mną, myślę, że szukali studia z dobrym reżyserem dźwięku i słyszeli album, który wyprodukowałem dla Richiego Blackmore.
Whiteiris: Wiem, ze każda sesja nagraniowa jest inna, ale jak Metallica wpłynęła na twój sposób nagrywania?
Flemming_R: Nie za bardzo. Rozwinąłem kilka nowych możliwości pracy, ale to ja dość znacznie zmieniłem ich podejście do nagrywania, bo mieli bardzo wysokie ambicje, ale ich talent nie był jeszcze całkowicie rozwinięty.
Metallicaone: Kiedy ostatnio widziałeś Metallikę na żywo i co o nich myślisz?
Flemming_R: W Danii, chyba jakoś rok temu. Planowałem polecieć do San Francisco w zeszłym tygodniu, żeby zobaczyć ich z Rolling Stones, ale nie miałem czasu - za dużo pracy.
Metallicaone: OK, straciłeś dwa świetne występy!
Flemming_R: Wiem!
Whiteiris: Jak długo masz już swoje studio i jak długo zajmujesz się produkcją?
Flemming_R: Zacząłem pracować w 1976r., a współwłaścicielem studia zostałem w 1980r., więc już prawie 30 lat pracuję jako producent.
And Justice For One: Załóżmy, że Metallica poprosiłaby cię o wyprodukowanie ich nowej płyty. Jak byś się za to zabrał, porównując do tego jak pracowaliście w latach 80-tych.
Flemming_R: Usiadłbym z chłopakami i ustalilibyśmy czego chcą na nowej płycie. Gdyby zdecydowali się znów ze mną współpracować, pewnie wyszłoby z tego coś podobnego do Master of Puppets, więc podejście do pracy byłoby podobne.
Pharmer4: Jak ludzie to przeczytają, będą zdesperowani, żebyś znów z nimi pracował!!!
Flemming_R: Wiem, dostaje mnóstwo maili w tej sprawie.
Pharmer4: Jason jest mocno zaangażowany w swoje projekty z Chophouse, spodziewałeś się tego po nim, kiedy jeszcze z nimi pracowałeś, czy upewnił się co do tego dopiero za Boba Rocka?
Flemming_R: Nie, gdy byłem jeszcze z nimi, on był nowy w zespole, więc był też nowy dla mnie. Nie miałem jeszcze możliwości usłyszeć efektów jego pracy, więc nie skomentuję tego.
Metallicaone: Masz jakiś kontakt z Metalliką?
Flemming_R: Nie za często, to przychodzi falami. Ale jeśli mamy okazję, to się spotykamy.
Metallicaone: Cool, dzięki.
Axl409: Jako kolega po fachu, co byś powiedział o stylu pracy Boba Rocka?
Flemming_R: Jest w porządku. Myślę, że to raczej zmiany w samym zespole są przyczyną innego podejścia do utworów (jeden riff, jeden utwór).
Axl409: Zgodzę się z tym. To fakt, że oni się zmienili jako ludzie, pociągnął za sobą zmianę stylu, a nie obecność Boba Rocka.
Whiteiris: Jak to było z Larsem i Jamesem, naprawdę byli tacy nieustępliwi, byli dupkami, czy może to wszystko było zabawne?
Flemming_R: Byli uparci, ale nie nieustępliwi. Przez większość czasu to wyglądało tak, że każdy robił swoją działkę i nie pozwalał się wtrącać innym. Ale nad niektórymi rzeczami pracowali razem, np. nad solówkami.
Pharmer4: Jakie są główne różnice w sposobie pracy między tobą, a Bobem Rockiem? Czy to dzięki niemu 'Czarny Album' odniósł taki sukces, czy po prostu powstał w odpowiednim czasie?
Flemming_R: Myślę, że na tej płycie oni chcieli grać bardziej spójnie, więc to była również zasługa zespołu. Ale to był też zdecydowanie ich czas. ...And Justice For All miała pierwsze miejsce w tydzień po wydaniu, wyprzedzili Michaela Jacksona, więc ludzie nie mogli się doczekać następnej płyty.
Pharmer4: To musiał byś wstrząs, numer 1 przed Michaelem Jacksonem!!
Axl409: To był Thriller, LOL!
Flemming_R: Tak, to dawało kopa.
Axl409: Jak myślisz, swój najlepszy czas (jeśli chodzi o pracę) miałeś pracując z Metalliką, czy z innym zespołem?
Flemming_R: To, czego dokonałem z Metalliką jest u mnie na szczycie pierwszej 10. Ale kiedy codziennie pracujesz w muzyce, musisz dawać z siebie wszystko, tak jakbyś cały czas pracował nad najlepszym materiałem, jaki kiedykolwiek miałeś.
Pharmer4: Gdybyś mógł wybrać, to z jakim zespołem chciałbyś nagrywać?
Flemming_R: Moim największym marzeniem było zawsze zrobienie płyty z Rolling Stones, ale wydaje mi się, że oni już nagrali swoją ostatnią płytę.
Pharmer4: Myślisz, że to ich ostatnia?
Flemming_R: Tak się uważa.
Pharmer4: Jeśli chcesz z nimi pracować, to nic dziwnego, że chciałeś lecieć do San Francisco!
Flemming_R: Nic dziwnego, że jestem wkurzony, nie mogłem lecieć!
Pharmer4: Jakiej muzyki słuchasz w domu?
Flemming_R: Różnej. Ostatnio słucham dużo duńskiego metalu, bo musiałem wybrać zespoły do Metal Awards, ale słucham różnej muzyki, głównie rocka.
Pharmer4: A czy jakiegoś gatunku szczególnie nie lubisz?
Flemming_R: Nienawidzę jazzu.
Pharmer4: Naprawdę? Torben udziela dla nas wywiadów i on jest napalony na jazz!
Flemming_R: Tak. Tata Urlich jest muzykiem jazzowym. Dla mnie problem był taki, że kiedy zaczynałem pracę w studio, metal nie był muzyką, tylko hałasem - to jazz był prawdziwą muzyką. Byłem wkurwiony słysząc, że zespoły takie jak Metallica były gówniane, a jazz wspaniały!
Pharmer4: Dobrze słyszeć rozsądny powód, biorąc pod uwagę ludzi, próbujących dorabiać różne ideologie odnośnie lubienia i nielubienia gatunków muzycznych!
Flemming_R: Cóż, idzie ku lepszemu. Jestem w stanie słuchać Jaime'go Cullum i nie połamać płyty.
Metallicaone: Którą piosenkę Metalliki najbardziej lubisz?
Flemming_R: To było by coś pomiędzy For Whom The Bell Tolls i Sad But True.
Metallicaone: OK, dzięki!
Flemming_R: Ale dużo mogło by być na drugim miejscu.
And Justice For One: A najlepszy tegoroczny album?
Flemming_R: Chyba najnowszy Foo Fighters, daje kopa!
And Justice For One: Zgadzam się, są w mojej pierwszej piątce.
Pharmer4: Jakbyś porównał dzisiejszą muzykę do tej z lat 70 i 80?
Flemming_R: Dziś w muzyce stawia się na hity. Ale tutaj, w Europie, rozwija się scena undergroundowa, więc gdybyś się uparł, mógłbyś znaleźć trochę dobrej muzyki, musisz tylko poszukać.
Whiteiris: Jakiego sprzętu byś użył, żeby nagrać naprawdę dobry bas?
Flemming_R: A direct into the desk combined with a really goo bass amp miked with a Neumann U-87 and a Shure SM 57.
SmackersandGeez: Masz duży wpływ na kierunek w jakim pójdzie nagranie, czy to zespół decyduje?
Flemming_R: Tak, próbuję nakierować zespół na to, co moim zdaniem będzie najlepiej pasować.
Axl409: Grasz na jakichś instrumentach? Jeśli tak, to na czym i czy nagrałeś kiedyś coś dla zespołu?
Pharmer4: No właśnie, tak jak Bob Rock na St. Anger?
Flemming_R: Gram na bębnach, ale musiałem to odłożyć, ze względu na pracę w studio. Nigdy nie nagrałem czegoś, co mógłbym wam zagrać.
And Justice For One: Dlaczego?
Flemming_R: Dawno nie ćwiczyłem, więc gram beznadziejnie. Na 'Justice' gram nieparzyste uderzenia werbla.
Pharmer4: Ale nie wymienili cię na okładce, okantowali cię! Lol.
Pharmer4: Jak długo szukaliście nowego wzmacniacza dla Jamesa przed nagraniem Ride The Lighting?
Flemming_R: Sprawdziliśmy w studio wszystkie Marshalle, jakie wtedy były w Danii, ustawienie brzmienia gitary Jamesa zajęło nam jakieś 3-4 dni.
Pharmer4: Wszystkie duńskie Marshalle?
Flemming_R: Około 8-10 wzmacniaczy i trochę cabsów.
Metallicaone: Który zespół według ciebie gra najlepiej na żywo?
Flemming_R: Z tych, które widziałem U2.
Metallicaone: Ok, ja widziałem tylko Metallike.
Pharmer4:</i> Jestem zdziwiony, że U2. Widziałeś ich wczesne występy, czy te stadionowe?
Axl409:</i> Dla ciebie Metallica brzmi lepiej na żywo, czy w studio?
Flemming_R: To są dwie różne rzeczy. Na żywo dostajesz wszystko, to, że widzisz zespół, może zrekompensować nie zawsze dobrą jakość dźwięku. Dla mnie koncerty live są lepsze, niż nagrania studyjne.
Metallicaone: Zgadzam się.
Flemming_R: Zostało mi 15 minut.
Axl409: Ok., nie ma sprawy.
Pharmer4: Dzięki, że w ogóle znalazłeś dla nas czas. Doceniamy to i rozumiemy, że jesteś zajęty.
And Justice For One: Bardzo to doceniamy.
Metallicaone: Yeah, to naprawdę super.
Axl409: Dzięki, że dałeś nam szansę na ten chat.
And Justice For One: Jak myślisz, czy Metallica wyda jeszcze jeden 'Czarny Album'? osiągną jeszcze raz taki sukces komercyjny? ... albo może drugi Master of Puppets, bardziej szanowany przez fanów metalu, nie tylko Metalliki. Myślisz, że Metallica wejdzie na szczyt jeszcze raz?
Flemming_R: Mam taką nadzieję. To zależy, jakie będą wibracje. Obecnie, większość zespołów po prostu gra tak, aby zadowolić publiczność, zamiast grać tak, jak naprawdę tego chcą. Jeśli też tak uważacie, to jest szansa, że reszta myśli podobnie.
Axl409: Osobiście, uważam, że oni naprawdę pokonali trudności i wspięli się na szczyt, a nie po prostu go zdobyli. Są tak wielcy, jak to możliwe.
Flemming_R: Pewnie masz rację.
Axl409: Tak jak powiedział Lars, 'Czarny Album' to była rzecz, która przytrafia się tylko raz w życiu, inne zespoły rzadko osiągają taki wynik.
Pharmer4: Nawet gdyby wydali kolejny wspaniały album, ludzie by mówili 'A, to znowu Metallica, wiemy co to za jedni' Fajnie jest znów ich nie lubić.
Flemming_R: Tak, poza tym, żeby stworzyć 'Czarny Album', potrzebowali 10 lat, więc"
Metallicaone: Która skandynawska kapela najbardziej ci się podoba?
Flemming_R: Cardigans, a z metalu Hatesphere, Saturnus.
Metallicaone: Ok.
Pharmer4: Nowy Saturnus, który współtworzyłeś, LoL!
Pharmer4: W pierwszym wywiadzie spytałem cię o SKOM i powiedziałeś, że jest innowacyjny i odzwierciedla prawdziwe życie w studio. Gdyby zespół przyszedł do Sweet Silence z ekipą filmową, uczestniczyłbyś w filmie?
Flemming_R: Gdyby zespół tego chciał, wystąpiłbym w filmie.
Pharmer4: Jesteś ważną osobą podczas nagrywania płyt, zespół musiałby być wyjątkowo arogancki, gdyby chciał cię pominąć!
Flemming_R: Są takie zespoły!!!
Pharmer4: Wiem!
Axl409: Cóż, wspaniale było móc z tobą chatować, Flemming! Dzięki jeszcze raz!
Metallicaone: Yeah, takk for alle flotte svar!
Flemming_R: Było fajnie. Wpadnę jeszcze kiedyś, żeby zobaczyć co się dzieje. Na razie!
Axl409: Dzięki raz jeszcze, bye!
Pharmer4: Chciałbym jeszcze raz osobiście ci podziękować, za poświęcenie nam weekendowego czasu. Baw się dobrze na Danish Metal Awards!
And Justice For One: Dziękujemy bardzo, Flemming!



Tłumaczenie: Bjork


ToMek 'Cause We're Metallica
AeroMet


Waszym zdaniem
komentarzy: 0
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
Nikt nie skomentował newsa.
OVERKILL.pl © 2000 - 2024
KOD: Marcin Nowak