W
I
Ę
C
E
J

«

N
E
W
S
Ó
W
Flemming Rasmussen - stare notatki
dodane 15.12.2009 17:56:08 przez: Overkill.pl
wyświetleń: 1548


Flemming Rasmussen, producent albumów "Ride the Lightning" (1984), "Master of Puppets" (1986) i "...And Justice for All" (1988) opublikował właśnie na stronach web.mac.com/fwrproduktion/FWR_Produktion notatki z pracy nad "Master Of Puppets" (pracę rozpoczęły się 3 września 1985 roku w studiu Sweet Silence w Kopenhadze) i "...And Justice For All" (pracę rozpoczęły się 14 lutego 1988 roku w studiu One On One w Los Angeles). Notatki znajdziecie poniżej.


Przypominamy, że nieco ponad cztery lata temu, w ramach serii wywiadów przeprowadzonych przez bardzo prężnie działający Chapter z Australii - For Whom Metallica Tolls zamieściliśmy wywiad z Flemmingiem. Materiał powstał na podstawie przesłanych trzech niezależnie przetłumaczonych wywiadów, bardzo serdecznie dziękuję za pomoc Storma, Metallosa i Bjork.
Wywiad znajdziecie tutaj, a równie ciekawy zapis chatu tutaj. Poniżej najciekawsze fragmenty:

FWMT: Mógłbyś spojrzeć krytycznym okiem na płyty, nad którymi pracowałeś? Powiedzieć co Ci się podobało a co nie? Czy uważasz, że jakieś elementy mogły zostać lepiej zrobione i czy były takie, które swoim charakterem wyprzedzały tamte czasy?

FR
: 'Ride" to było docieranie się. Nie znaliśmy się wcześniej więc trochę czasu zajęło nam poznawanie się nawzajem. Mieliśmy spory problem z brzmieniem gitary James'a, ponieważ wzmacniacz którego używał na "Kill'em All" został skradziony. Testowaliśmy chyba każdy ich rodzaj jaki znaleĽliśmy aż do momentu kiedy udało się znaleĽć coś dobrego. Reasumując - spędziliśmy kawał czasu próbując wykreować odpowiednie brzmienie Metalliki, Lars nagrywał ścieżki w dużej, pustej sali balowej itp. Generalnie wyszedł z tego niezły album.

Na 'Masterze' naprawdę się koncentrowaliśmy. Dokładnie wiedzieliśmy czego chcemy i ciężko pracowaliśmy, żeby to uzyskać. To była bardzo ciężka praca. Przy pracy nad tym albumem byliśmy bardzo pewni jak on powinien brzmieć i w rezultacie prawie osiągnęliśmy zamierzony cel...

Justice z kolei był jak ciężkie i mozolne wleczenie głazu, to była harówa. Pojawiłem się w momencie gdy nagrania trwały już od 10 miesięcy a oni nie mieli absolutnie nic na taśmie. Mięliśmy przed sobą mnóstwo roboty, a ja miałem za 4 miesiące wracać do Danii. Panowie chcieli ostrego, szczerego brzmienia i włożyliśmy w to sporo wysiłku. Justice miała wpływ na wszystkie metalowe albumy, które wyszły od tamtego czasu.

FWMT: Mówiło się, że bas na 'Justice' brzmi tak słabo z 3 powodów: 1. Ścieżki Jasona pokrywają się ze ścieżkami Jamesa, więc trudno je rozróżnić, 2. Jason nagrał bas zanim przybyłeś do studia, więc nie mógł skorzystać z twoich wskazówek, 3. James i Lars wyciszyli ścieżki basu podczas ostatecznego miksowania. Jak ty byś to wyjaśnił? (Słyszałem wszystkie 3 powody użyte oddzielnie jak i pomieszane)?
FR
: To prawda, że Jason w dużym stopniu imitował partie Jamesa ale uważam, że kluczowym powodem braku basu na Justice jest zwyczajnie nie poświęcenie uwagi basowi podczas miksowania. Natomiast samo zagranie i zarejestrowanie ścieżek Jasona było najwyższej jakości.

FWMT: Czy czułeś się zawiedziony gdy Metallica nie zaprosiła Cię do współpracy przy Czarnym Albumie?
FR
: Nie. Dość wcześnie wiedziałem, że będą chcieli spróbować współpracy z kimś innym, ale ponieważ podobnie było przed nagraniem 'Justice', pozostałem w pogotowiu jeszcze przez miesiąc, dopóki nie byli pewni, że dadzą sobie radę.
FWMT: Czy podjąłbyś współpracę z Metallicą gdyby znów o to poprosiła?

FR
: Z całą pewnością tak. ¦wietnie się bawiliśmy robiąc wspólnie trzy albumy i sądzę, że robienie z nimi kolejnego było by niezłą frajdą.



Notatki z sesji Master Of Puppets:




Index

BatterySong

BatteryGtrEQs


Master-Song

Master-ToDoList

Master-GtrEQs


TheThing-GtrEQs

Sanatarium-GtrEQs

LeperMessiah-GtrEQs


Orion-GtrEQss

ThePrince-GtrEQs

DrumEQDamageInc-1


DrumEQDamageInc-2



DrumEQDisposable-1

DrumEQDisposable-2


DrumEQOrion-1

DrumEQTheThing-1

DrumEQTheThing-2






Whiteiris: Kiedy się zorientowałeś, że Master of Puppets będzie klasykiem heavy metalu?

Flemming_R: Chyba kiedy nagraliśmy utwór tytułowy. Czuliśmy w studiu, że ma wibracje, a kiedy nagraliśmy jeszcze trzy, czy cztery piosenki, wiedziałem, że to będzie przynajmniej tak dobre jak Ride the Lighting.
Axl409: Na jak duży wkład pozwoliła ci Metallica podczas nagrywania tych trzech płyt?
Flemming_R: Sposób w jaki pracuję, to tworzenie muzyki RAZEM Z ZESPOŁEM. Mieli dużo do powiedzenia, bo, ostatecznie, to ich płyta, a nie moja.
Whiteiris: Czy Cliff był otwarty na różne pomysły, czy upierał się przy swojej wizji brzmienia utworów?
Flemming_R: Cliff miał wyrobione zdanie na temat brzmienia i zachowywania się Metalliki. Ale był osobą o szeroko otwartym umyśle, słuchał i eksperymentował z różnymi pomysłami.
Metallicaone: Jak porównasz pracę z Jasonem do pracy z Cliffem?
Flemming_R: Nie ma porównania. Cliff był niepowtarzalny, jedyny w swoim rodzaju i nie wydaje mi się, żeby reszta próbowała znaleĽć na jego miejsce kogoś, kto mógłby go zastąpić pod względem innym niż gra na basie. Jason był lepszy technicznie, ale w muzyce chodzi o uczucia i Jason musiał znaleĽć swoje miejsce w zespole, miał inne cechy niż Cliff, więc efekt końcowy był trochę inny.
And Justice For One: Załóżmy, że Metallica poprosiłaby cię o wyprodukowanie ich nowej płyty. Jak byś się za to zabrał, porównując do tego jak pracowaliście w latach 80-tych.
Flemming_R: Usiadłbym z chłopakami i ustalilibyśmy czego chcą na nowej płycie. Gdyby zdecydowali się znów ze mną współpracować, pewnie wyszłoby z tego coś podobnego do Master of Puppets, więc podejście do pracy byłoby podobne.
Metallicaone: Masz jakiś kontakt z Metalliką?
Flemming_R: Nie za często, to przychodzi falami. Ale jeśli mamy okazję, to się spotykamy.



Notatki z sesji ...And Justice For All:




A1-4BlackendRtmGtrs

A2-3andJusticeRtmGtrSettings

A2-4andJusticeSoloGtrSettings




A3-3EyeBeholderRtmGtrSettings

A3-4EyeBeholderMelodySettings

A4-3OneRtmGtrSettings


B1-4ShortestStrawRtmGtrSettings

B1-5ShortestStrawSoloSettings

B2-3HarvesterRtmGtrSettings


B3-3FrayedRtmGtrSettings

B3-4FrayedMelodiBassSettings

B4-3ToLiveRtmGtrSettings


B4-4ToLiveRtmGtrSettings2

B5-3DyersEveRtmGtrSettings

B5-4DyersEveRtmGtrSettings2





ToMek 'Cause We're Metallica
AeroMet


Waszym zdaniem
komentarzy: 0
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
Nikt nie skomentował newsa.
OVERKILL.pl © 2000 - 2024
KOD: Marcin Nowak